Uzupełnieniem sukcesu jest trzecie miejsce zajęte przez Hiszpanów Daniego Sordo i Marca Martí.
Sébastien Loeb i Daniel Elena, jadący Citroënem C4 WRC na oponach BFGoodrich o twardej mieszance, przeznaczonych na suchą nawierzchnię, zyskali prowadzenie pod koniec pierwszego etapu. Po drugim dniu i powiększeniu przewagi do 27,5 s. mogli powiedzieć, że kontrolują przebieg zdarzeń.
- Wtedy już nie należało ryzykować – komentuje Sébastien. Śledziliśmy czasy rywala, dostosowując do tego nasze tempo. Jednak i tak starałem się jechać na tyle szybko, by zachować pełną koncentrację. Nie przepadam za tym, gdy jadąc muszę się dodatkowo skupiać na pilnowaniu sytuacji w tabeli, ale skoro oznacza to, że wygrywamy i prowadzi do pierwszego miejsca na mecie, to trzeba się dostosować!
Dani Sordo i Marc Martí mieli inne zadanie: wywierać jak największą presję na Marcusie Grönholmie.
- Dlatego nasz wybór opon był nieco bardziej ofensywny niż Sébastiena – relacjonuje Sordo. Dało to dobre rezultaty na OS 13, gdzie pierwsze międzyczasy były bardzo obiecujące. Później jednak popełniłem błąd i obróciliśmy się…
Dani zrewanżował się na następnym odcinku, zaliczając swoje drugie zwycięstwo OS-owe tego weekendu.
Dalsza część etapu, w której Dani wygrał dwa końcowe odcinki rajdu, nie przyniosła zmian w klasyfikacji. Sébastien Loeb zwyciężył na Korsyce po raz trzeci z rzędu, odnosząc 35 zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
- Jestem bardzo szczęśliwy, że znowu wygrałem w rundzie, którą tak lubię – mówił. Te trzy dni z pewnością nie były łatwe; szczególnie w pierwszej fazie rajdu mieliśmy problemy. Wspólnie z ekipą techniczną udało nam się poprawić zachowanie naszego C4, korygując jego ustawienia. Od OS4 czułem już, że samochód prowadzi się doskonale, co pozwoliło nam wyjść na prowadzenie, a później powiększać przewagę i wygrać. Zyskuję kolejne dwa punkty do mojego głównego konkurenta w rywalizacji o tytuł Mistrza Świata. W następnych rundach zapowiada się emocjonująca walka!”
- Żałuję, że nie udało mi się zająć drugiego miejsca - przyznaje Dani. Na początku nie czułem dobrze samochodu i straciłem za dużo czasu, by zachować nadzieję na powtórzenie wyniku z Hiszpanii. Za to pokonywanie korsykańskich tras - dopiero po raz drugi w aucie WRC – sprawiało mi ogromną przyjemność.
- Mamy dwie załogi na podium i 13 wygranych odcinków na 15. Zespół Citroën Sport spisywał się w tegorocznych rajdach asfaltowych znakomicie – podsumował na mecie Guy Fréquelin. Sébastien i Daniel świetnie rozegrali taktycznie walkę w tym rajdzie: wypróbowali zachowanie samochodu, dokonali korekt, po czym odnieśli swoje siódme zwycięstwo w sezonie, zbliżając się w tabeli do lidera. Pozostaje tylko niedosyt, że Dani i Marc nie byli w stanie zająć miejsca przed Marcusem. Być może zabrakło doświadczenia, by szybko zaadaptować się do specyfiki tego terenu.
Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:>br>Etap 1: OS1: odwołany; OS2 i OS3: Marcus Grönholm (Ford Focus); OS4, 5 i 6: Sébastien Loeb (Citroën C4);Etap 2: OS7, 8 i OS9: S. Loeb; OS10: Dani Sordo (Citroën C4); OS11 i OS12: S. Loeb;Etap 3: OS13: S. Loeb; OS14, 15 i 16: D. Sordo.
Najskuteczniejsi:S. Loeb - 9 najlepszych czasów; D. Sordo - 4; M. Grönholm - 2.
Kolejni liderzy rajdu:OS1: odwołany; OS2 do OS4: M. Grönholm; OS5 do OS16: S. Loeb.
Fot. Rallyworld©Willy Weyens