Pojawi się także tryb kariery, w którym podobnie jak w rzeczywistości przechodzić będziemy przez kolejne etapy ścieżki rajdowej - poczynając od mało znaczących imprez poprzez starty w samochodach z napędem na jedną oś aż po najszybsze auta WRC.W grze pojawi się ponad 20 różnego rodzaju pojazdów - pośród nich znajdziemy między innymi takie sławy, jak: Lancia Stratos, Toyota Celica GT-4 czy Mitsubishi Lancer Evo VIII. Poprawiła się szata graficzna - przede wszystkim zmieniono elementy odpowiedzialne za odwzorowywanie uszkodzeń. W "Colin McRae Rally 2005" każdy z pojazdów będzie miał przygotowany zupełnie inny (charakterystyczny dla danego modelu) sposób odwzorowania uszkodzeń. Dzięki temu możemy mieć pewność, że żadna kraksa nie będzie wyglądać tak samo. Trasy przygotowano ze znacznie większą troską o detale - według zapewnień twórców odwzorowano nawet efekt spadania liści z drzew po uderzeniu auta. Mamy nadzieję, że znikną w końcu znane z poprzednich edycji gry betonowe znaki drogowe - spotkanie z nimi powodowało poważne uszkodzenie samochodu, natomiast znak pozostawał nawet niedraśnięty.Niestety, jak na razie zapowiedziano wydanie gry jedynie w wersji na konsole - Sony PlayStation 2 oraz Xbox. O ile o wersji na domowe pecety nic nie wiadomo, należy jednak spodziewać się, że i taka powstanie - tak przynajmniej było w przypadku wszystkich poprzednich edycji "Colin McRae Rally".
"Colin McRae Rally 2005"
Podobnie jak w poprzednich częściach gry zasiadamy tu za kierownicą samochodu rajdowego, a naszym zadaniem będzie zwyciężanie w kolejnych imprezach. Jak zapewniają autorzy, w grze dostępne będą 23 różne rajdy podzielone na ponad 300 odcinków specjalnych.