in. w Europie, Ameryce Południowej i Afryce. Od pojawienia się pierwszego na rynku auta w 1983 roku sprzedano do tej pory ponad 9 mln Cors w różnych wersjach nadwoziowych. Dodajmy, że w Ameryce Południowej i Afryce samochód dostępny jest nie tylko jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, ale również w wersji sedan, kombi i pikap. W Europie nadal oferowany będzie tylko jako hatchback.Premierę nowej Corsy zapowiedziano na koniec września podczas salonu samochodowego w Paryżu. Debiut rynkowy ma nastąpić jeszcze jesienią tego roku. Nowy model ma szansę kontynuować sukcesy poprzedników. Zyskał na długości (3816 mm), szerokości (1642 mm) i wysokości (1443 mm). Ma najdłuższy w klasie rozstaw osi (2491 mm), dzięki czemu znacznie przybyło miejsca we wnętrzu, poszerzonym na wysokości ramion pasażerów aż o 80 mm. Zwiększony został rozstaw kół (przód: 1429 mm, tył: 1420 mm). Jednocześnie nowa konstrukcja w pełni galwanizowanej karoserii dała w efekcie wzrost sztywności skrętnej o 33 proc.Jak na auto tego segmentu nowa Corsa może się pochwalić znakomitym współczynnikiem oporu aerodynamicznego (0,32), co przekłada się bezpośrednio na ograniczenie zużycia paliwa (turbodiesel 4,7 l/100 km, benzynowe od 5,6 l/100 km) i obniżenie poziomu hałaśliwości wewnątrz. Do napędzania zastosowano tu silniki znanego i cenionego typoszeregu ECOTEC w technice czterozaworowej (zarówno wysokoprężne, jak i benzynowe). Silniki turbodieslowskie o pojemności 1.7 l (65 KM i 75 KM) zasilane są wtryskiem bezpośrednim i spełniają normy czystości spalin D3. Natomiast jednostki benzynowe (1.0/58 KM, 1.2/75 KM, 1.4/90 KM i 1.8/125 KM) należą do najlepiej oczyszczanych silników świata i spełniają normę Euro IV, przewidzianą na rok 2005.Paleta układów przeniesienia napędu, obejmująca dotąd 5-stopniową skrzynię manualną i 4-stopniową automatyczną, rozszerzona została o możliwość zastosowania przekładni o nazwie Easytronic, stanowiącej połączenie skrzyni manualnej z komfortem jazdy z automatem, gdzie manualny wybór przełożeń odbywa się za pomocą sekwencyjnego tiptronica.Ponieważ poprzedni model Corsy - mimo swego wysokiego poziomu technologicznego - nie przystawał już do najnowszych wymagań dotyczących bezpieczeństwa biernego i czynnego, dla nowego modelu opracowano kilka istotnych modyfikacji. Po pierwsze, dzięki zastosowaniu DSA (Dynamic Safety, nowa konstrukcja zawieszenia) zdecydowanie poprawiono charakterystykę zawieszenia i własności jezdne auta. Natomiast w dziedzinie bezpieczeństwa biernego inżynierowie Opla postawili sobie wysoko poprzeczkę, postanawiając zdobyć najwyższe oceny w testach Euro-NCAP. I tak w nowej Corsie znajdziemy cztery poduszki powietrzne, pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa, aktywne zagłówki na przednich fotelach i system wypinania pedałów. Samochód samoczynnie wykrywa również brak pasażera na prawym siedzeniu i dezaktywuje airbagi dla tego fotela.
Corsa nowego formatu
Będzie to już trzecia generacja jednego z najbardziej popularnych na świecie małego samochodu Opla. Obecny model sprzedawany jest w ponad 80 krajach na różnych kontynentach i produkowany w 11 fabrykach Opla, m.