Historia Covini C6W sięga lat siedemdziesiątych. Ferruccio Covini, założyciel Covini Engineering, pojazdem z czterema kołami z przodu zajmował się już od 1974 roku. W tym okresie nie był to jedyny taki projekt, bo podobnym eksperymentem był Tyrell P34, który startował w wyścigach Formuły 1 w latach 1976 i 1977 i zaliczył jedno zwycięstwo.
Ferruccio Covini prace nad swoim projektem szybko wstrzymał, ale od czasu do czasu do niego powracał. Główną motywacją wykorzystania czterech przednich kół było lepsze sterowanie pojazdem i większa siła hamowania. Z czasem auto wyposażono w hydropneumatyczne zawieszenie, ABS i poduszki powietrzne. Covini do realizacji tego projektu wykorzystywał także doświadczenie z prac nad innymi prototypami.
O prototypie C6W szersze grono dowiedziało się podczas jego premiery w Genewie, która odbyła się w 2004 roku. Jednak od tego momentu nie pojawiły się żadne informacje o kontynuacji prac. Dopiero niedawno Covini poinformował, że przygotowuje produkcję C6W z otwartym nadwoziem, które powstało z elementów stalowych i karbonu. Masa pojazdu gotowego do jazdy wynosi jedynie 1150 kg.
Przednie koła mają opony 205/45 R15, tylne koła 345/25 R20. Długość całkowita pojazdu wynosi 4180 mm, wysokość jedynie 1080 mm, a szerokość 1990 mm.
Da napędu zastosowano silnik Audi 4,2 V8 o mocy 325 kW przy 6400 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 470 Nm przy 2700 obr./min, ułożony w przedniej części, przed osią napędową. Współpracuje on z sześciostopniowa przekładnią manualną i pozwala na rozwijanie maksymalnej prędkości 300 km/h.
Ferruccio Covini wyprodukował już kilka egzemplarzy C6W. Po premierze otwartej wersji zamierza produkować przynajmniej sześć egzemplarzy rocznie.