Logo
WiadomościAktualnościCzas na... design

Czas na... design

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Legacy od początku cieszyło się dobrą sławą. Jedynym problemem tego auta był zbyt zachowawczy design.

Czas na... design
Zobacz galerię (1)
Auto Świat
Czas na... design

Teraz ma się to zmienić. Czwarta generacja pojazdu (od 1989 roku) została zaprojektowana w europejskim stylu przez Fumo Wakao. W dalszym ciągu pod maską znajdują się miękko brzmiące "boksery", nad których kulturą pracy inżynierowie nadal pracują. "Wisienką na torcie" jest 6-cylindrowy silnik przeciwsobny o mocy 245 KM. Przy silnikach 4-cylindrowych zastosowano niższe zawieszenie, dzięki czemu obniżył się także środek ciężkości, co pozytywnie wpłynęło na prowadzenie auta. Elektronicznie sterowane przepustnice, nowe układy wydechowe i dolotowe mają za zadanie obniżyć zużycie paliwa. Niestety, nawet w przyszłości nie przewiduje się silników Diesla w tym aucie - przygotowanie ich do tak niedużej ilości aut nie opłacałoby się, a kupowanie motorów od innych nie jest najlepszym pomysłem - twierdzą przedstawiciele Subaru. Przepis na Legacy zmienił się jednak niewiele - nadal z przodu jest bokser, za nim skrzynia biegów i napęd na cztery koła. Wersja 6-cylindrowa ma seryjnie montowaną automatyczną, 5-stopniową skrzynię biegów, system ESP oraz nawigację satelitarną. Prędkość maksymalna wynosi 237 km/h, 0-100 km/h - 8,4 s. 80 koni mniej ma jednostka 2.5, co w sprincie do "setki" oznacza czas o 1,2 s gorszy. Podstawowy motor Legacy ma 2 litry i 138 KM. Inżynierowie przy projektowaniu auta zwracali szczególną uwagę na masę - w podstawowej wersji Legacy waży 1330 kg - mniej więcej tyle, co przednionapędowy Passat.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: