Samochód, który powinien pomóc w osiągnięciu tego celu, jest ewolucją poprzednika. Podstawową zmianą w jego budowie było przystosowanie auta do nowych przepisów, szczególnie elektroniki bez kontroli trakcji. Zewnętrznie wyróżnia się nową aerodynamiką. F1.08 otrzymało całkowicie nowe potrójne skrzydło, a przed tylnymi kołami pojawiły się płaty, zwiększające docisk i regulujące przepływ powietrza na tylne skrzydło. Na kołach, wzorem Ferrari, zamontowano specjalne tarcze mające poprawić chłodzenie hamulców. Pojazd wyposażono w nową skrzynię biegów z systemem quick shift, która zgodnie z nowym regulaminem ma wytrzymać cztery wyścigi. To była najbardziej zawodna część auta w minionym sezonie. Pierwszy za kierownicą BMW Saubera F1.08 zasiadł Nick Heidfeld, który pokonał trzy 150-metrowe okrążenia na zaimprowizowanym torze na pierwszym piętrze BMW Welt.