Jeden z luksusowych hoteli w Hong Kongu zamówił u Rolls-Royce Motor Cars 14 nowych Phantomów z wydłużonym rozstawem osi. Chociaż nie będą to pierwsze Rolls-Royce’y na usługach hotelu, to chodzi o wyjątkowe zlecenie. Nikt wcześniej nie złożył tak wielkiego zamówienia!
Samochody, służące do transportu gości hotelowych, zbudowano na specjalne zamówienie hotelu, a na liście specjalnych modyfikacji i wyposażenia znalazł się również nowy odcień lakieru Peninsula Green. Styliści Rolls-Royce ściśle współpracowali z szefostwem hotelu, które zamówiło m. in. chłodziarkę ręczników czy zwiększony bagażnik. Sterowanie klimatyzacją w tylnej części przedziału pasażerskiego przesunięto na centralny podłokietnik, zmodyfikowano oświetlenie ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z auta, ale zadbano również o takie drobności jak nowe śrubki w bagażniku, które nie powinny uszkodzić nawet bagaży z najdelikatniejszej skóry. Producent obliczył, że każdy z 14 samochodów projektowano i budowano ok. 350 godzin.
Producent zapewnił również kurs dla kierowców, którzy przez tydzień szkolili się w Sir Henry Royce Training School. Oczywiście instrukcję obsługi samochodów przetłumaczono na język chiński.
Hotel Peninsula już od roku 1970 korzysta z samochodów marki Rolls-Royce. Wtedy po raz pierwszy zrealizował duże zamówienie na siedem egzemplarzy modelu Silver Shadow. Kolejne duże zamówienia nastąpiły w latach 1976 (8 sztuk Silver Shadow), 1980 (9 sztuk Silver Shadow II, w roku 1987 (8 sztuk Silver Spirit). W roku 1994 zamówiono 9 egzemplarzy modelu Silver Spur III oraz kupiono jeden historyczny Phantom II. Wszystkie zamówienia Hotelu Peninsula u Rolls-Royce zamieściliśmy w poniższej tabelce.
Hotel Peninsula Hong Kong i Rolls-RoyceRokIlość samochodówModel19707Silver Shadow19768Silver Shadow19809Silver Shadow II19878Silver Spirit19949Silver Spur III19941Phantom II (1934)19959Silver Spur19984Silver Spur20041Silver Spur200614Phantom Extended Wheelbase