Pierwszy etap realizacji planów ekspansji samochodów marki Fiat w USA przewiduje wydzielenie w dużych salonach powierzchni 2,5-3 tys. metrów kwadratowych i prezentowanie 3-4 samochodów.

To wszystko ma być gotowe do rozpoczęcia sprzedaży Fiata 500, który pojawi się w USA jeszcze pod koniec 2010 roku. Przedstawiciele oczekują, że sieć powinna mieć przynajmniej 200 punktów, a w momencie rozpoczęcia sprzedaży Chrysler oczekuje, że będzie ich już 165.

Chrysler zaproponował 400 swoim dilerom rozważenie możliwości włączenie do swojej oferty także włoskich samochodów, gdyż w ciągu najbliższych pięciu lat mają one stać się elementem strategii.

W 2011 roku Chrysler planuje w USA sprzedaż 50 tys. Fiatów 500, a w 2013 już 78 tys. Pierwszym modelem będzie Fiat 500 z silnikiem 1.4 MultiAir, produkowany w Meksyku. Jednostki napędowe dostarczać ma zakład w Dundee.

W 2011 roku do oferty dołączy też Fiat 500 w wersji kabriolet, a Abarth i wersja z napędem elektrycznym w 2012 roku.

Alfa Romeo pojawi się w USA w 2012 roku, a w 2014 roku oferta ma już zawierać siedem modeli tej marki. Jednak Alfa będzie sprzedawana w wydzielonych salonach.

Nie wszyscy dilerzy Chryslera są takimi propozycjami zachwyceni. Szczegóły znajdziesz tutaj.