Zmiany widoczne są w przedniej części pojazdu ze zmodyfikowaną atrapą wlotu powietrza chłodnicy. Nowością są okrągłe światła przeciwmgielne. W tylnej części światła zespolone łączy chromowana listwa, a nie jak w modelu studyjnym czerwony pas odblaskowy. Zmienił się nieco zderzak, w którego dolnej części znalazły się cztery końcówki układu wydechowego. Design nowego modelu jest efektem współpracy specjalistów Renault i Nissana.

W obecnej fazie nie podano jeszcze jego dokładnych wymiarów, ale już wiadomo, że powstał na przedłużonej platformie Renault Latitude i Samsunga SM5, która wywodzi się ze starszego Renault Laguna (przednia część) i Nissana (tylna część). Nie znamy też jednostek napędowych.

Pojawiły się spekulacje, że Samsung SM7 będzie sprzedawany w Europie pod nazwą Renault Safrane i będzie wyżej pozycjonowany od sedana Latitude. Jak pamiętamy, model wyższej klasy średniej Renault przestał produkować w 2000 roku, a był to Vel Satis, który nie zdobył spodziewanej popularności.

Byłby to czwartym model Samsunga, który sprzedawany jest w Europie. Terenowy Renault Koleos to Samsung QM5, a sedan Fluence to zmodyfikowany Samsung SM3, a Latitude to Samsung SM5.

Czy to będzie nowe Renault Safrane?   Foto: Auto Świat
Czy to będzie nowe Renault Safrane?

Pierwsza generacja Samsunga SM7 sprzedawana jest od 2005 roku. Auto powstało na platformie Nissana J31, która wykorzystywana jest do samochodu Nissan Teana sprzedawanego na rynkach azjatyckich. Ma on długość całkowitą 4945 mm, szerokość 1790 mm i wysokość 1475 mm, przy rozstawie osi 2775 mm. Auto napędzane jest silnikami Nissana o pojemności 2.3 l i mocy 163 KM oraz 2.5 l o mocy 241 KM.