Wnuk założyciela Carozzeria Pininfarina i jednocześnie jej prezes, 51-letni Andrea zginął, gdy skuter Vespa którym jechał do siedziby firmy w Cambiano zderzył się z samochodem osobowym w pobliżu Turynu. Jego tragiczna śmierć przypadła na kluczowy w historii firmy proces restrukturyzacji. W zeszłym roku Pininfarina zanotowała straty netto w wysokości 114,9 mln. euro. Andrea Pininfarina objął posadę dyrektora rodzinnego przedsiębiorstwa w 2001 roku, w maju 2006 został prezesem rady nadzorczej. Jego ojciec Sergio Pininfarina sprawuje funkcje honorowego prezesa spółki. Młodszy brat Andrei Paolo jest wiceprezesem, a starsza siostra Lorenza członkiem rady nadzorczej. Andrea Pininfarina był wnukiem założyciela firmy - Battista "Pinin" Fariny. Obecnie w rękach włoskiej rodziny jest 55% akcji spółki.

Carrozzeria Pininfarina to jedno z najsłynniejszych biur projektowych na świecie. Specjalizuje się ono zarówno w tworzeniu samochodów koncepcyjnych jak i projektowaniu modeli seryjnych, zwłaszcza samochodów sportowych. Dynamiczny rozwój i sławę przyniosły firmie projekty karoserii wykonywane w latach 30-tych na specjalne zamówienie gwiazd Hollywood oraz najbogatszych ludzi świata. W roku 1947 jeden z pojazdów zaprojektowanych przez Pininfarinę trafił na wystawę w nowojorskim Museum of Modern Art. Firma stopniowo, poczynając od lat 50. rozrastała się. W roku 1952 Pininfarina rozpoczęła stałą współpracę z Ferrari, która trwa do dziś. Pininfarina współpracowała również z wieloma innymi firmami motoryzacyjnymi, m. in. Maserati, Lancia, Alfa Romeo, Mitsubishi, Rover, Peugeot, Honda, Volvo, Rolls-Royce, Cadillac oraz Bentley. Samochód Volvo C70, którego produkcja rozpoczęła się w 2006 roku, będzie pierwszym samochodem zaprojektowanym przez studio Pininfarina i produkowanym poza Włochami. Obie firmy stworzyły kompanię Pininfarina Sverige AB. Motoryzacja nie jest jedyną dziedziną, w której działa firma.