Częścią kampanii reklamowej, która ma zwrócić uwagę na przygotowywany do produkcji seryjnej model rumuńskiego samochodu jest Dacia Duster Competition Car. Specjalna wersja przygotowana do wyścigów na torze lodowym została przygotowana do Trophée Andros, mistrzostw cieszących się dużą popularnością we Francji.
Ten specjalny model ma przede wszystkim ujawnić już wygląd niektórych charakterystycznych elementów wersji seryjnej jak m.in. przednia część nadwozia, reflektory. Można oczekiwać, że nowy model samochodu marki Dacia będzie dłuższy niż Duster Competition Car, który ma długość całkowitą 4001 mm i szerokość 1900 mm oraz wyraźnie wyższy. Sportowy egzemplarz ma rozstaw osi 2500 mm, a rozstaw kół 1690 mm.
Nadwozie różniące się od przygotowywanej wersji seryjnej wykonane zostało z laminatu i oparte na rurowej ramie. Do napędu zastosowano sześciocylindrowy widlasty silnik Renault-Nissan VQ 30 o pojemności skokowej 3,0 litra o mocy 257 kW (350 KM) przy 3500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm przy 5500 obr./min. Współpracuje on z sześciostopniową przekładnią sekwencyjną SADEV i ma napęd czterech kół. System hamulcowy otrzymał tarcze o średnicy 260 mm z przodu oraz 265 mm z tyłu. Koła maja średnicę 16-cali i opony Continental Racing Contact 3.
Za kierownicą auta o masie 950 kg zasiądzie Alain Prost, czterokrotny mistrz świata Formuły 1 oraz triumfator Trophée Andros w latach 2007 i 2008.
Informacje na temat przygotowywanej Dacii Duster są wciąż szczątkowe. Wiadomo, że mam to być model z napędem czterech kół, a jego sprzedaż ma rozpocząć się w 2010 roku. Nie wiadomo, gdzie odbędzie się premiera nowego samochodu, chociaż nieoficjalne źródła wskazują na marcowy salon w Genewie.