Logo
WiadomościAktualnościDacia Logan Pick-Up – przodownik pracy

Dacia Logan Pick-Up – przodownik pracy

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Rumuński producent przedstawił kolejną wersję nadwoziową Logana już jesienią zeszłego roku, ale dopiero teraz publikuje bliższe informacje i zapowiada rozpoczęcie sprzedaży na rodzimym rynku w marcu.

Dacia Logan Pick-Up – przodownik pracy
Zobacz galerię (39)
Auto Świat
Dacia Logan Pick-Up – przodownik pracy

Nowy członek rodziny Logan nawiązuje do czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi, z którymi łączy go przednia część nadwozia, platforma podwoziowa odpowiada kombi MCV.

Dacia Logan Pick-Up ma 4496 mm długości, 1735 mm szerokości (bez lusterek wstecznych) i 1554 mm wysokości. Skrzynia ładunkowa o długości 1807 mm ma w najszerszym miejscu 1374 mm, a pomiędzy nadkolami szerokość maleje do 1024 mm. Dostęp do przestrzeni ładunkowej, której ściany boczne mają wysokość 640 mm, zapewnia tylna klapa o szerokości 1200 mm. W skrzyni ładunkowej można przewozić aż 800 kg ładunku. Drobniejsze przedmioty można przewozić w kabinie, gdyż za fotelami wygospodarowano przestrzeń o pojemności 300 l.

Gama jednostek napędowych dla użytkowej Dacii Logan obejmuje jeden silnik benzynowy i jeden wysokoprężny, ale w dwóch wersjach mocy. Benzynowe jednostki reprezentuje rzędowy czterocylindrowy silnik 1,6 MPI o mocy 64 kW (87 KM) przy 5500 obr./min i momencie obrotowym 128 Nm przy 3000 obr./min. Średnie zużycie paliwa tej jednostki wynosi według danych producenta 8,1 l/100 km.

Wysokoprężną jednostką jest 4-cylindrowy 1,5 dCi w dwóch wersjach mocy. Słabsza odmiana oferuje 50 kW (68 KM) przy 4000 obr./min i 160 Nm przy 1700 obr./min, przy czym 85 % momentu obrotowego dostępne jest w zakresie 1500 do 3500 obr./min. Mocniejsza wersja turbodiesla oferuje moc 63 kW (85 KM) przy 3750 obr./min i moment obrotowy 200 Nm przy 1900 obr./min. Od 1500 obr./min dostępne jest 90 % momentu obrotowego. Zużycie paliwa Dacii Logan Pick-Up z mocniejszym silnikiem wysokoprężnym wynosi w cyklu mieszanym 5,2 l/100 km, co oznacza emisje CO2 na poziomie 137 g/km.

Siła napędowa przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem manualnej pięciostopniowej skrzyni biegów.

Dacia Logan Pick-Up dostępna będzie w dwóch wersjach wyposażenia. Podstawowa odmiana wyposażona będzie w poduszkę powietrzną kierowcy, a pod maską znajdziemy silnik benzynowy lub słabszego turbodiesla. Drugi poziom wyposażenia obejmować będzie dodatkowo wspomaganie kierownicy, zamek centralny, elektrycznie regulowane lusterka i połączenie ze wszystkimi dostępnymi jednostkami napędowymi. Za dopłatą można będzie otrzymać ABS, poduszkę powietrzną pasażera, klimatyzację, radio z CD i MP3, nawigację, podłokietnik i wiele akcesoriów ułatwiających wykorzystanie przestrzeni ładunkowej.

Dacia w tym roku wprowadzi model Logan Pick-Up na rynek rumuński, bułgarski i turecki. W pozostałych państwach, gdzie firma sprzedaje swoje samochody, użytkowy Logan pojawi się w przyszłym roku.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: