Logan w dwóch wersjach nadwoziowych, tj. sedan i kombi, oswoił już klientów z marką i sprawił, że czasy, kiedy Dacie kojarzono z awaryjnymi i kiepsko wykonanymi samochodami, odeszły w niepamięć.Pięciodrzwiowy hatchback Sandero udowadnia ponadto, że mogą to być auta ładne i naprawdę funkcjonalne.Sandero powstało na tej samej płycie podłogowej co Logan, ale nie jest to tylko zmodyfikowana wersja modelu. Zmieniona stylizacja przedniego pasa i zgrabny tył sprawiają, że Sandero ma bardziej dynamiczny styl, który spodoba się młodszym klientom. Szerokie listwy ochronne w dolnej części drzwi to nie tylko dodatek estetyczny, lecz także praktyczny chroniący je przed potencjalnymi otarciami. {player}1205033721177.flv{/player}Szeroko otwierane drzwi (tylne pod kątem 67 stopni) ułatwiają zajmowanie miejsca w przestronnym wnętrzu. Zarówno z przodu, jak i na tylnych siedzeniach pasażerowie mają wystarczającą ilość miejsca na nogi i nad głowami. Sporą pojemność oferuje także bagażnik. 320 l w tej klasie to wynik bardzo dobry. Jeszcze lepiej przestrzeń ładunkowa wygląda po rozłożeniu tylnych siedzeń. Podłoga nie jest co prawda idealnie płaska, ale do dyspozycji mamy w sumie 1200 l.Jakość materiałów wykończeniowych nie jest zachwycająca. Plastiki są twarde. Ich spasowanie nie budzi jednak większych zastrzeżeń. Monotonna wydawać się może szaro-czarna kolorystyka kokpitu i tapicerki. Również układ jezdny modelu przejęto bez zmian z sedana. Zawieszenie ma dość miękką charakterystykę, dzięki czemu Sandero oferuje dobry komfort jazdy. Problemu nie stanowi też szybkie pokonywanie zakrętów, choć tu pojawiają się tendencje do nadsterowności. Pewną nerwowość auto wykazuje na nierównościach.W topowej wersji silnikowej, benzynowej 1.6 o mocy 92 KM, Dacia popisuje sięprzyzwoitą dynamiką jazdy. Jako umiarkowane należy określić zużycie paliwa. W ofercie znajdzie się jeszcze silnik 1.4/75 KM oraz dwa diesle 1.5 dCi o mocach 70 i 85 KM. Specyfikację i ceny modelu Dacia przedstawi w lipcu.
Dacia Sandero - Kompakt za 30 tys zł!
Choć wymiarami nadwozia, a zwłaszcza rozstawem osi (2,59 m), Dacii Sandero bliżej do kompaktów, to nowy model Dacii zamieszanie wywoła raczej w segmencie B. W przypadku najnowszej propozycji ramuńskiej marki nie tylko atrakcyjna cena będzie głównym atutem w walce o klienta.