Nowa Dacia Sandero swoją karierę rozpoczęła w zaszłym roku w Brazylii, gdzie sprzedawana jest pod marką Renault. Na europejskim rynku auto pojawi się latem 2008 z minimalnymi zmianami.
Samochód o długości 4020 mm zbudowano na platformie z rozstawem osi 2588 mm, tak więc Dacia Sandero jest od modelu Logan krótsza o 230 mm, a rozstaw osi ma o 42 mm mniej. Wysokość 1534 mm jest taka sama, podobnie jak prześwit 155 mm, doskonale nadający się na gorsze drogi.
W Niemczech sprzedaż rozpocznie się 20 czerwca, ale już teraz można składać zamówienia. Na razie znana jest tylko cena podstawowa wersji z silnikiem 1,4 (55 kW/75 KM), która wynosi 7500 euro. Jest to cena o 200 euro wyższa od podstawowego Logana i o 900 euro niższa od kombi Logan MCV.
Podzespoły i gama silników nowego Sandero zaczerpnięto z modelu Logan bez większych zmian konstrukcyjnych. Auto różni się jednak zestrojeniem zawieszenia. Dacia podkreśla również lepszą ochronę przeciwkorozyjną. Przy opracowaniu kompaktowego Sandero pracowali również konstruktorzy z Rumunii, którzy według szacunków firmy do przygotowania auta przyczynili się 45 procentami. Na większości rynków europejskich Dacia będzie oferowana z trzyletnią gwarancją ograniczoną przejechaniem 100 tys. kilometrów.
Pod maską znajdziemy benzynowe silniki 4-cylindrowe 1,4 (55 kW/75 KM) i 1,6 (66 kW/90 KM) oraz turbodiesel 1,5 dCi (50 kW/68 KM lub 63 kW/85 KM). Bagażnik o pojemności 320 litrów po złożeniu tylnej kanapy zwiększa się do 1200 l.