Części zamiennych z pewnością nie zabraknie, bowiem ich wytwórcy robią na tym po prostu dobry interes. Obsługa i naprawa samochodów, a szczególnie naprawy powypadkowe, są dochodowym elementem działania naszej sieci dilerskiej. Przeobrażenia Daewoo-FSO nie ograniczą uprawnień użytkowników aut. - Jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne i podstawowe części zamienne, jak filtry czy okładziny cierne, to właściwie wszystkie pochodzą od krajowych producentów - potwierdza Jerzy Dobrodziej, szef serwisu w ASO Daewoo Automark. Z innymi podzespołami także nie ma problemów. Jednak nie tylko sieć Daewoo walczy o względy użytkowników pojazdów tej marki. - W naszych magazynach nie mamy pełnej gamy części, ale gdyby zaistniała potrzeba, możemy sprowadzić wszystko, nawet fotele czy deski rozdzielcze - informuje Robert Kierzek ze spółki Intercars. Wiele części kupujemy bezpośrednio od dostawców Daewoo, z Korei pochodzą na przykład wszystkie blachy. Sprowadzamy też części od producentów europejskich, o jakości na pewno nie gorszej niż oryginalne. Nie widzę zagrożenia dla jeżdżących Daewoo, nawet gdyby na Żeraniu doszło do katastrofy. Z częściami i serwisem nie powinno być więc kłopotów. Do zakupu aut koreańskiej marki zniechęca najbardziej niepewna sytuacja żerańskiej fabryki. W planowanym wcześniej terminie, a więc do końca sierpnia, nie udało się uzgodnić zasad funkcjonowania nowej spółki. Sytuacja powinna wyjaśnić się w tych dniach. Walne zgromadzenie akcjonariuszy Daewoo-FSO może zaakceptować ustalenia ekspertów, ale może też zdecydować o upadłości firmy. Największym problemem nabywców Daewoo będzie zapewne za kilka lat sprzedanie auta, szczególnie jeśli polsko-koreańskie negocjacje skończą się fiaskiem. Wiąże się z tym, co zrozumiałe, duża utrata wartości. A niestety już dziś samochody Daewoo wypadają pod tym względem bardzo niekorzystnie.
Daewoo: kupić - nie kupić?
W naszych magazynach mamy wystarczające zapasy części zamiennych do różnych typów aut, poczynając od niewytwarzanych już Nexii i Tico aż po modele oferowane obecnie - zapewnia Zdzisław Kinsner, dyrektor operacyjny pionu serwisu Daewoo-FSO. Większość części do modeli wytwarzanych u nas wcale nie musi być importowana z Korei, gdyż jest produkowana w Polsce - w FSO lub u krajowych kooperantów.