Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), moduł sterujący, zintegrowany przełącznik na kolumnie kierowniczej, kluczyk ze zdalnym sterowaniem RF, immobilizer i wiązki przewodów układu wtrysku do silnika 1.4 turbo zostały opracowane przez Delphi w kooperacji z zespołem inżynierów i projektantów z Fiat Auto.

Elektryczne Wspomaganie Kierownicy (EPS) w modelu MiTO jest pierwszym takim systemem w samochodach produkowanych przez Alfa Romeo. To również kontynuacja współpracy pomiędzy Fiatem i Delphi, obejmująca dostawy systemów poprawiających osiągi pojazdów, przyjaznych dla środowiska i zapewniających oszczędne spalanie. Korzyści, jakie maja kierowcy z montowanego systemu EPS to poprawa wyczucia, kiedy koła samochodu znajdują sie w pozycji „na wprost” i aktywny powrót kół do pozycji „na wprost” – wymagający minimalnego wysiłku ze strony kierowcy. Średnio system EPS Delphi zapewnia oszczędność paliwa na poziomie 0,2 do 0,3 litra na 100 kilometrów – w porównaniu z hydraulicznymi systemami wspomagania kierownicy. Ponadto zaawansowane technologie EPS Delphi umożliwiają redukcję emisji CO2 nawet do 8 gramów na kilometr.

Układ kierowniczy do Alfy MiTo jest produkowany w zakładach Delphi w Tychach, wraz z systemami EPS do kilku innych modeli Fiata, między innymi do Pandy, Fiata 500 i Grande Punto czy Lancii Ypsilon.

Moduł sterujący (BCM) integruje dodatkowe funkcje do podstawowego projektu BCM, co pozwala na skrócenie czasu niezbędnego do opracowania nowego modelu a jednocześnie podnosi funkcjonalność urządzenia. Spełnienie szczegółowych wymagań dla marki tak rozpoznawalnej jak Alfa Romeo świadczy o dużej elastyczności i gwarantuje najwyższy poziom działania, jakości i niezawodności.

To wszystko jest dodatkiem do korzyści wynikających z zastosowania nowoczesnej architektury elektrycznej, opracowanej wspólnie przez Fiata i Delphi, obecnie określanej nazwą “Small2”.

Przy swojej uproszczonej strukturze, możliwościach integracji i kompaktowości, BCM montowany w Alfie MiTo ma możliwość obsługiwania innowacyjnych funkcji, które zapewniają użytkownikom większą wygodę i bezpieczeństwo. Moduły BCM są produkowane w zakładzie Delphi w Szombathely na Węgrzech, ich oprogramowanie powstało i zostało przetestowane w Centrum Technicznym Delphi w Krakowie.

Zintegrowany przełącznik na kolumnie kierowniczej (CIM) przesyła wszelkie komendy, poprzez kodowanie rezystorowe, do BCM - skąd przesyłane są sygnały do aktywacji świateł, kierunkowskazów, wszystkich funkcji wycieraczek i menu komputera pokładowego. Jest to również główny interfejs pomiędzy urządzeniami elektrycznymi zamontowanymi w kolumnie kierownicy (dwustopniowa poduszka powietrzna, klakson, wyłączniki kierownicy) a systemami elektrycznymi i elektronicznymi zamontowanym w pojeździe. Działanie CIM jest oparte na wysoce niezawodnej technologii wspieranej przez zwielokrotnione styki przesuwające się po drukowanej płytce PCB. Zarówno PCB, jak i styki są pokryte złotem, co zapewnia znakomity kontakt.