Poprawa ekonomiki spalania

Pojazd wyposażony jedynie w oszczędne technologie kontroli klimatu firmy Delphi może oszczędzić kierowcy w USA średnio od 19 do 57 litrów paliwa rocznie – w porównaniu z tradycyjnymi systemami klimatyzacji. Zakładając, że każdy z pojazdów oszczędziłby 28 litrów, można łatwo obliczyć, że rocznie oszczędności na przykład w USA wyniosłyby 8,7 mld litrów paliwa.

Od roku 1999, gdy firma Delphi wprowadziła na drogi ponad 10 milionów EPS (elektronicznego wspomagania kierownicy), co pozwoliło na zaoszczędzenie ponad 1,4 mld litrów paliw kopalnych. Podczas, gdy układy kierownicze przechodzą prawdziwą rewolucję technologiczną wywołaną koniecznością wprowadzenia zmian by osiągnąć niższe progi emisji CO2 i poprawić ekonomikę spalania, EPS to oszczędna alternatywa dla producentów samochodów, która pozwoli im zbliżyć się do określonych przepisami wytycznych.

Obniżenie wagi samochodu również pozwala na redukcję spalania. Obecnie produkowane pojazdy mogą mieć w sobie nawet ponad 45 kg okablowania. Izolacja to około 25% całkowitej wagi kabli. Bezhalogenowa, ultra-cienka izolacja opracowana przez Delphi ma jedynie 0,2 mm grubości – w porównaniu z 0,4 mm grubości tradycyjnej izolacji cienkowarstwowej.

Taka różnica – równa grubości około 2 kartek papieru – pozwala na ograniczenie masy typowej wiązki przewodów nawet o 27%, a objętości nawet do 47%. To oznacza ograniczenie ciężaru o około 2,2 kg przy zastosowaniu nowej izolacji dla całej wiązki przewodów. Obecnie Delphi produkuje rocznie ponad 47 milionów metrów kabli w bezhalogenowej, ultra-cienkiej izolacji, dostarczając swoje produkty czterem wiodącym producentom samochodów.

Technologie hybrydowe

Kierowcy mogą pomóc zredukować emisję związków węgla do atmosfery i uzyskać obniżenie spalania stosując jedną z technologii hybrydowych Delphi. System hybrydowy firmy Delphi, z funkcja stop-start to samodzielna jednostka napędowa, która umożliwia obniżenie spalania nawet o 20%. Wyłączenie silnika spalinowego podczas postoju samochodu nie tylko obniża zużycie paliwa, ale także zasila samochód wyposażony w regeneracyjny system hamowania bez konieczności emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Samochody hybrydowe mają również rygorystyczne wymagania względem ich zasilania.

Architektura elektryczna i elektroniczna firmy Delphi montowana w samochodach hybrydowych zawiera takie elementy jak: wiązki elektryczne, centralki elektryczne i systemy połączeń, obejmujące ekrany, uszczelnienia i bezpieczne złącza wysokonapięciowe, niezbędne do zasilania komponentów działających przy wysokim napięciu, czy wymagających wysokiego natężenia prądu.

Czystsze gazy emisyjne

Delphi wspiera również producentów samochodów, pomagając im obniżyć znacznie poziom tych frakcji gazów emisyjnych, które są odpowiedzialne za tworzenie się smogu, zwłaszcza w porównaniu z samochodami produkowanymi jeszcze 10 lat temu. W rzeczywistości, w niektórych regionach świata, w których występuje znaczne natężenie smogu, gazy emitowane przez obecnie produkowane samochody są czystsze niż otaczające samochód powietrze. Delphi produkuje systemy wtrysku paliwa, systemy zarządzania paliwem oraz urządzenia elektroniczne i oprogramowanie dla samochodów i urządzeń napędzanych małymi silnikami pracującymi na etanolu (E100) lub mieszance etanolu i paliwa (E85). Ponadto, pochłaniacze par paliw Delphi pomagają ograniczyć emisję składników lotnych benzyny z systemu paliwowego. Najnowsze technologie firmy Delphi znacznie redukują emisję węglowodorów lotnych w porównaniu z technologiami stosowanymi w latach dziewięćdziesiątych XX wieku.