W marcu 2006 koncern Delphi ogłosił, iż uznaje biznes układów kierowniczych za strategiczny, ale niekluczowy dla swojej działalności oraz, że zamierza rozpocząć proces jego sprzedaży, jako część planu przekształcenia całego koncernu.

Według Johna Arle, wiceprezydenta Delphi ds. zarządzania gotówka, przejęciami oraz połączeniami, „Delphi zamierza sfinalizować negocjacje z Platinum Equity i w zależności od pomyślności rozmów dotyczących Umowy Sprzedaży i Zakupu, przedstawić Sądowi Upadłościowemu Platinum Equity, jako głównego zainteresowanego w procesie sprzedaży.”

Szczegóły negocjacji pomiędzy Platinum Equity a Delphi pozostaną poufne, do czasu, aż procedura Umowy Sprzedaży i Zakupu zostanie zatwierdzona przez sąd w USA.

Robert J. Remenar, wiceprezydent Delphi oraz prezydent działu Delphi Steering powiedział: „Platinum Equity, to światowa firma specjalizująca się w przejęciach, znana ze swojego doświadczenia w rozwiązywaniu problemów i tworzeniu wartości dodanej w złożonych sytuacjach.Zespół Platinum ma na swoim koncie wiele sukcesów w zakresie przejmowania części wielkich korporacji i przeobrażania ich w samodzielne biznesy, z nastawieniem na długoterminowy sukces. Platinum potwierdziło, że chce skoncentrować się na kontynuacji biznesu oraz wzroście, jako kluczowych miernikach pomyślnego przekształcenia firmy.”

Phil Norment, partner w Platinum Equity, odpowiedzialny za ocenę zamierzonych przejęć powiedział, że jego firma jest entuzjastycznie nastawiona do przejęcia działu układów kierowniczych i czeka na współpracę z zarządem.

„Ufamy, iż podejście Platinum do przekształceń oparte na rozwiązywaniu problemów dobrze wpasowuje się w proces ustanowienia biznesu Delphi Steering, jako samodzielnej firmy, która odniesie sukces” dodał Norment. „Sądzimy, że ten biznes ma solidne podstawy w oparciu o relacje z klientami, kapitał intelektualny, wykwalifikowaną siłę roboczą oraz silny zespół zarządzający kierowany przez Boba Remenara, którego nadal widzimy, jako szefa nowej firmy,” powiedział Norment. „Wszystkie te czynniki pomogą zapewnić przyszłość dla prowadzenia działalności gospodarczej w konkurencyjnej światowej branży motoryzacyjnej.”

Zarówno Norment, jak i Remenar zauważają potrzebę odniesienia się do pewnych podstawowych kwestii związanych z biznesem układów kierowniczych. Wspólnie widzą kluczowe wyzwania, wśród których są: zapewnienie globalnych mocy produkcyjnych dla biznesu układów kierowniczych i półosi zgodnie z wymaganiami klientów, przyspieszenie redukcji kosztów w celu poprawy długoterminowej kondycji i stabilności biznesu oraz kontynuację finansowania rozwoju produktów i technologii.

W USA, kierownictwo Platinum i Steering włączyły we wstępną dyskusję kierownictwo związków zawodowych UAW. Poprzez współpracę z kluczowymi partnerami Delphi, Remenar i Norment chcą poszukiwać rozwiązań dla konkurencyjnych wyzwań, które wspomogą dalsze prowadzenie biznesu w USA.

„Zarówno Platinum Equity, jak i Delphi chcą zakończyć rozmowy z kluczowymi partnerami jak najszybciej” powiedział Remenar. “Delphi Steering ma przed sobą dobry moment na rynku. Zdobywamy nowe światowe biznesy w rekordowych ilościach i przyciągamy nowych klientów. Dla dobra tego biznesu i wszystkich osób z nim związanych, koncentrujemy się na przechodzeniu przez proces sprzedaży w sposób jak najbardziej wydajny i sprawny.”

W roku 2006 dział Steering uzyskał przyszłe nowe biznesy o wartości przekraczającej 3,4 miliarda USD, co stanowi drugi rekordowy rok pod względem zdobytych kontraktów w 100-letniej historii tego biznesu. W roku 2005, przychody działu układów kierowniczych wyniosły ponad 2,6 miliarda USD.