Logo
WiadomościAktualnościDiesle atakują rynek

Diesle atakują rynek

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Popyt na nowe samochody osobowe wyposażone w silniki Diesla nadal wzrasta - poinformowała firma Samar monitorująca polski rynek motoryzacyjny. W marcu 2003 roku na zakup auta z dieslem zdecydowało się ponad 5,9 tys.

osób - blisko o 900 więcej niż w lutym. Porównując wyniki sprzedaży z marca 2003 i 2002 roku, widzimy, że Polacy kupili o przeszło 2 tys. diesli więcej.W pierwszym kwartale 2003 roku sprzedaż aut z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi przekroczyła 15 tys. sztuk, a ich udział w rynku krajowym wzrósł do 18,5 proc. Rok temu w miesiącach styczeń-marzec z salonów wyjechało blisko 9,3 tys. samochodów z silnikami Diesla, a udział nowych aut osobowych z tym napędem wynosił 13 proc. Wynika z tego, że w ciągu roku sprzedaż samochodów wyposażonych w silniki dieslowskie wzrosła o 62,2 proc. Tymczasem zapotrzebowanie na auta benzynowe zwiększyło się zaledwie o niecałe 5 proc.W pierwszym kwartale tego roku najwięcej samochodów osobowych z silnikiem Diesla sprzedała firma Renault - 2,4 tys. egzemplarzy (o prawie 1,6 tys. sztuk więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem). Drugą pozycję na rynku zajmuje Skoda, która przez pierwsze trzy miesiące roku sprzedała 2,2 tys. samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Na trzecim miejscu uplasował się Peugeot. W porównaniu z pierwszym kwartałem minionego roku zwiększył sprzedaż w tym segmencie o 44 proc. Volkswagen - europejski lider wśród marek sprzedających auta z silnikiem Diesla - w Polsce zajmuje piątą pozycję. W pierwszym kwartale udział VW w rynku diesli wynosił 10 proc. i spadł w porównaniu z 2002 rokiem o 4 punkty procentowe.W sprzedaży samochodów z silnikami wysokoprężnymi (w podziale na modele) konkurentów zdecydowanie wyprzedza Skoda Octavia. Kupuje ją co dziesiąty klient.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: