Nie ma takiej drugiej parady oldtimerów jak rajd Mille Miglia. Co roku entuzjaści i wytrawni koneserzy klasycznych samochodów z całego świata, spotykają się we Włoszech, by pokonać 1600 km dróg wśród fascynujących krajobrazów Italii. Tegoroczna trasa wiedzie z Brescii przez Ferrarę do Rzymu i z powrotem.

Udział w rajdzie zadeklarowały 384 załogi w rozmaitych pojazdach. Lista jest niezwykle bogata i z pewnością każdy miłośnik klasycznych samochodów znalazłby swój wymarzony model. Mnie szczególnie zaintrygowały DKW Monza oraz DKW F91, pojazdy produkowane w latach 50-tych minionego stulecia, protoplaści obecnego Audi.

DKW Monza zaskoczyła świat motoryzacji swoimi osiągami. Niezwykle lekka karoseria sportowego auta wykonana jest z tworzyw sztucznych i waży zaledwie 810 kg. W połączeniu z dwusuwowym silnikiem o mocy 44 koni mechanicznych tworzy nadzwyczaj udany duet, dzięki któremu coupe w 1956 roku ustanowiło rekord toru w mieście Monza – stąd pochodzi nazwa modelu. Na świat zostało wyprodukowanych ręcznie 230 sztuk tego niezwykłego pojazdu, który dziś uchodzi za wzór designu.

DKW F 91 swoją legendę stworzył wraz ze zwycięstwem Mille Miglia w 1954 roku. Jedyne 34 konie mechaniczne pod maską pozwoliły, by Heinz Meier pilotowany przez Hermanna Lubę wygrał rajd w klasie do 1000 ccm i sięgnął po srebrny puchar rajdu Mille Miglia – Coppa Argento Grandissima. Na tym sukcesy się nie skończyły. Jeszcze w tym samym roku DKW F 91 zdobyło Mistrzostwo Europy i dostarczyło kolejny dowód swoich możliwości.

Dla osób zainteresowanych pełną listą startujących pojazdów, zamieszczamy odnośnik do oficjalnej strony Mille Miglia: http://www.1000miglia.eu/form/vetture_accettate.php?i=0&o=1

DKW Monza i DKW F 91 w obsadzie Mille Miglia 2012 Foto: Auto Świat
DKW Monza i DKW F 91 w obsadzie Mille Miglia 2012