Logo
WiadomościAktualnościDo trzech razy sztuka

Do trzech razy sztuka

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Dobry partner to podstawa. Czesi łącząc się z Volkswagenem odnieśli duży sukces.

Do trzech razy sztuka
Zobacz galerię (1)
Auto Świat
Do trzech razy sztuka

Niemal każdy ich model wypuszczony na rynek cieszy się dużym zainteresowaniem. Auta dobrze się sprzedają, powstają nowe projekty, które szybko zostają wdrażane do produkcji. Jednym słowem wszystko jest na dobrej drodze. Sytuacja żerańskiej FSO w owym czasie była niemalże identyczna jak u naszych sąsiadów zza południowej granicy. A my co teraz mamy? Zwolnienia pracowników i przestoje w produkcji...Podczas ostatniego salonu genewskiego zaprezentowano trzecią już wersję najmniejszego modelu Skody - Fabię Sedan. Polska premiera odbędzie się podczas targów poznańskich, a auto zobaczymy w salonach prawdopodobnie pod koniec wakacji. Na dzień dzisiejszy cena i wyposażenie nie są znane. Spodziewać się jednak można, że cena sedana będzie niższa od kombi. My tymczasem mieliśmy okazję odbyć pierwsze jazdy testowe modelem sedan z silnikiem 1.4 16V. Wizualnie auto może się podobać. Trzybryłowe nadwozie ma bagażnik o pojemności 438 litrów (konkurenci: Siena i Thalia 500 l), który można powiększyć przez rozłożenie tylnych oparć do 789 l. Wnętrze auta jest stosunkowo przestronne. Niestety, jednak tylko na przednich fotelach. Z tyłu pasażerowie o wzroście powyżej 180 cm muszą schylić głowę. Podobnie rzecz się ma z miejscem na nogi. Testowaliśmy wersję Elegance, która charakteryzuje się bogatym wyposażeniem oraz dwukolorową deską rozdzielczą. Materiały wykończeniowe należy określić jako dobre jakościowo. Przednia część auta identyczna jak w hatchbacku czy kombi.Jednostka 100-konna nadaje autu dobrą dynamikę. Jednak by uzyskać krótkie czasy wyprzedzania, należy utrzymywać silnik na wysokich obrotach. Producent podaje wartość średniego spalania 7,1 l/100 km, co należy uznać za wynik dobry. Zestopniowanie skrzyni biegów i skoki lewarka poprawne.Podczas jazd testowych nie zauważyliśmy różnic w prowadzeniu w porównaniu do hatchbacka. Fabia sedan prowadzi się pewnie niemal w każdym zakresie prędkości. Janusz Borkowski

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: