Inną "działką" prowadzoną przez Japończyków jest produkcja samochodów. Własnością firmy jest największy na świecie wytwórca aut z napędem na 4 koła - Subaru. Podczas salonu w Paryżu zaprezentowano nową wersję Imprezy - auta, które w wersji WRC stało się już legendą. Przedstawiciele firmy chwalą się, że właśnie najnowsza odmiana jest najlepszą podstawą dla wersji rajdowej. Wszystko za sprawą zmiany przodu auta, który jest teraz bardziej aerodynamiczny. Design przedniej części samochodu ze zmienionym zderzakiem daje Subaru zupełnie nowy image. Gdy przed dwoma laty zdecydowano się na lifting, wielu znawców tematu krytykowało nudny wygląd auta - być może dlatego firma tak szybko przeprowadziła kolejne modernizacje. Zmiana kształtu przedniej maski, zderzaka czy zastosowanie nowych reflektorów to nie tylko efekt wizualny. Dzięki tym modyfikacjom znacznie obniżono ryzyko poważnych uszkodzeń ciała pieszego w przypadku kolizji (zwiększyła się też przestrzeń pomiędzy nadwoziem a silnikiem, co spowodowało powiększenie miękkiej strefy zgniotu dla pieszego). Jeśli auto zderzy się z przeszkodą, pedał hamulca wyłamuje się, co ogranicza ryzyko urazu nóg kierowcy. W Imprezie zastosowano także system aktywnych zagłówków, które zapobiegają uszkodzeniom kręgosłupa na odcinku szyjnym. Oprócz zmian zewnętrznych dokonano też sporo modyfikacji pod maską. W WRX zwiększono moc 2-litrowego silnika do 225 KM. Producent wymaga jednak tankowania do auta benzyny 98-oktanowej. Dzięki przeróbkom układu wydechowego Impreza znacznie szybciej reaguje na naciśnięcia pedału gazu. W WRX STi poprawiono system chłodzenia silnika oraz turbosprężarki (ta ostatnia została mocno zmodyfikowana). Dzięki zmianom zawieszenia poprawiła się też precyzja działania układu kierowniczego.
Galeria zdjęć
Dobra podstawa
Dobra podstawa
Dobra podstawa
Dobra podstawa