Zacznijmy od jego serca, to silnik V6 o pojemności 3.6 litra. Maksymalna moc jednostki to 305 KM, jest ona osiągana przy 6350 obr./min. Samochód dysponuje maksymalnym momentem obrotowym – 363 Nm przy 4800 obr./min. 90 procent jego wartości jest już dostępne w zakresie od 1800 obr./min. do 6400 obr./min. Jednostka została wykonana z aluminium, dzięki czemu poprawiło się rozłożenie mas auta: 52,4 procenta przypada na przód, a 47,6 na tył. Taki rozkład w znaczący sposób wpływa na poprawę prowadzenia tego Dodge'a.Z silnikiem współpracuje pięciobiegowy automat. Biegi mogą być zmieniane za pośrednictwem łopatek umieszczonych przy kierownicy.Bardzo dużo uwagi poświecono zawieszeniu, auto ma nowe twardsze amortyzatory i usztywnione stabilizatory o większej średnicy. Modyfikacje zawieszenia uzupełnia tzw. „szybsze” przełożenie układu kierowniczego. Auto stoi na większych kołach z oponami o rozmiarze P245/45 R20.Zarówno na przedniej jak i tylnej osi znajdziemy wentylowane tarcze o średnicy 320 mm, te z przodu współpracują z dwutłoczkowymi zaciskami.Challanger Rallye Redline może być zamówiony z pasami zdobiącymi nadwozie lub klasycznymi kolorami karoserii znanymi z jego pierwowzoru. Klienci mają do wyboru siedem wzorów aluminiowych felg.
Dodge Challenger: rajdowy musclecar?
Challenger w wersji Rallye Redline to auto rajdowe, ale tylko z nazwy.Zmodyfikowany model jest znacznie lepszy od seryjnego z tym, że niemożemy tu mówić o samochodzie rajdowym. To kolejny zabieg marketingowy ...