Na razie nowe ekologiczne modele koncernu Chrysler są w wersji koncepcyjnej, ale w przyszłym roku na amerykańskich drogach powinna się pojawić pierwsza setka. Zaś na rok 2010 zaplanowano produkcję seryjną. „Czyste” samochody marek Chrysler, Jeep i Dodge powinny trafić również na europejski rynek.
Silniki elektryczne wszystkich trzech modeli czerpią energię z baterii litowo-jonowych, które zapewniają zasięg w zakresie 240-320 km. Taka odległość powinna wystarczać w codziennej eksploatacji, gdyż większość Amerykanów (aż 80 procent) codziennie przejeżdża zaledwie 40 mili, czyli niewiele ponad 60 km.
W pełni elektryczny samochód sportowy Dodge EV (skrót oznacza Electric Vehicle = pojazd elektryczny) to przebudowany brytyjski Lotus Europa. Pojazd napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 200 kW (272 KM) i masywnym momencie obrotowym 600 Nm. Nie jest więc zaskoczeniem, że od 0 do 100 km/h auto przyśpiesza w ok. 5 sekund i rozpędza się do prędkości 190 km/h (ogranicznik). Ćwierć mili (402 m) Dodge EV przejeżdża w 13 sekund. Kształty wersji seryjnej prawdopodobnie nieznacznie się zmienią, ale Chrysler również na przyszłość liczy na współpracę z brytyjską spółką Lotus. Firma ma bowiem długoletnie doświadczenie z budową ram aluminiowych. Ciekawostką jest, że Dodge EV powstaje jako konkurent modelu Tesla Roadster, którego podwozia i karoseria również przygotowywane są w Hethel u firmy Lotus.
Baterie ładowane są ze zwykłej sieci elektrycznej, tak amerykańskiej 110 V, jak i europejskiej 220 V. Pełne naładowanie akumulatorów trwa osiem godzin, a samochód może przejechać aż 320 km.
Kolejnym z prezentowanych samochodów jest terenówka Jeep Wrangler EV. Auto wyposażono w ten sam silnik elektryczny, jednak moment obrotowy obniżono do 400 Nm, a dodatkowo wspomagany jest silnikiem benzynowym, który zwiększa zasięg auta do 640 km. Hybrydowy offroad może jeździć wyłącznie na prąd, wtedy zasięg skraca się do 60 km.
Trzecim modelem jest Chrysler EV bazujący na modelu Town & Country, znanym w Europie pod nazwą Voyager. Samochód dysponuje silnikiem elektrycznym o mocy 190 kW (258 KM) i momencie obrotowym 350 Nm, który również wspomagany jest silnikiem spalinowym. Chrysler EV przyśpiesza do setki poniżej 9 s. Ciekawostką jest zużycie paliwa – duży van spala poniżej 5 l/100 km.