Ma to być samochód dostępny dla wszystkich!

- Skoro Dodge Viper pozostaje dla wielu tylko niespełnionym marzeniem,to Dodge Demon ma być marzeniem realnym – mówi Jae Chung, główny stylista projektu Demon w Chrysler Group. Jego linia nadwozia jest prosta lecz zuchwała, o dynamicznej kombinacji krzywizn i przecinających się płaszczyzn.

Boczne przetłoczenia nadwozia wznoszą się ponad przednimi kołami i opadają ukośnie na akcentowane kolorystycznie wloty powietrza w błotnikach tylnych. Ich linia biegnie symetrycznie nad tylnymi kołami aż do spadzistej płaszczyzny lamp tylnych i wystaje poza główny obrys nadwozia, akcentując fakt, iż Dodge Demon to pojazd o klasycznym napędzie na koła tylne.

„Rufowa” ściana karoserii podzielona jest na trzy sekcje, z których dwie zewnętrznezajmujątrapezowe lampy tylne o czerwonych kloszach otaczających diodowe światła cofania (LED). Na przedzie dominuje oprawiony w trapez, nieustannie agresywny grille Dodge.

Złowrogi kształt kraty chłodnicy podkreślają projektorowe reflektory, otoczone metalizowanymi i czarnymi pierścieniami. Obejmująca górny fragment błotników maska silnika z dwoma wlotami powietrza akcentuje usportowiony wygląd koncepcyjnego Demona.

Lekkie i przejrzyste w kształcie, 19-calowe koła z lekkiego stopu odsunięto na krańce karoserii, by tym bardziej zaznaczyć jej sportowy styl i osadzono w asymetrycznych wnękach, nawiązujących do fantazyjnych krzywizn i płaszczyzn konceptu. Linia okienna wznosi się ku tyłowi, dając poczucie bezpieczeństwa.

- Tak jak w sportowych, ponadczasowych autach angielskich wnętrze Dodge Demona jest funkcjonalne, a nie fantazyjne” – mówi Dan Zimmerman, designer wnętrza projektu Demon w Chrysler Group. Wypunktowaliśmy wszystko to, co służy do jazdy, ponieważ resztę można potraktować jako drugorzędne dekoracje. Dobrze rozplanowana deska rozdzielcza – na przykład – jest czymś miłym dla oka, a przy tym całkiem nowoczesna. To, co potrzebne – wskaźniki, dysze przewietrzania czy radio, mieści się w poprzecznym panelu, akcentującym jednocześnie szerokość pojazdu. Elementy drugorzędne, jak pokrętła klimatyzacji i skrytka pasażera, umieściliśmy poniżej panelu głównego.

W podobnie funkcjonalnym stylu od tablicy przyrządów oddzielono konsolę podłogową wokół poręcznej, srebrno-czarnej dźwigni selektora biegów, którą ubrano w skórzany mieszek oprawiony u dołu w srebro. Wykończona w matowym aluminium konsola zawiera ponadto skoordynowane estetycznie – wyprofilowany uchwyt hamulca ręcznego, przyciski elektrycznie podnoszonych okien, podświetlane uchwyty na kubki oraz gniazdko prądowe 12V. Górną część deski rozdzielczej, w tym daszek zestawu wskaźników – zdobiwyraziste, kontrastująco srebrne przeszycie.

- Wszystkie elementy są płaskie – lub niemal płaskie tak, by nie przeszkadzać ruchom ramienia kierowcy w żadnej z pozycji fotela, a tym samym w przyjemności z prowadzenia tego auta – wyjaśnia Dan Zimmerman.

Przednia część konsoli pod tablicą przyrządów zawiera otwarty pojemnik na drobiazgi, tylna zaś – podwyższony, zamykany schowek, który służyć może jako wygodny podłokietnik dla kierowcy.

Aluminiowe „otwarte” ramiona kierownicy przecinają się w niewielkiej, sportowej piaście na wzór ponadczasowych konstrukcji minionego czasu.Aluminiowy wieniec kierownicy wykonano z matowego aluminium i obszyto ręcznie winylem. Umieszczony tuż za kierownicą zestaw wskaźników obejmuje cztery ‘zegary’ z biało-czarnymi tarczami, których inspiracja są chronometry sportowe. Każdy z nich otoczono srebrnym i chromowanym pierścieniem, a wskazówki swym kolorem odpowiadają wystrojowi wnętrza.

Drzwi pojazdu wyposażono w pionowe uchwyty oprawione w srebro i chrom. U dołu odznaczają się pokaźne obudowy głośników z okrągłymi metalizowanymi osłonami, które opadają ostro do tyłu i przechodzą w poręczne kieszenie na mapy czy inne podręczne przedmioty – kształtem naśladując boczne przetłoczenia karoserii.

Umieszczone na rasowych postumentach z karbonu profilowane sportowe fotele Dodge Demona zapewniają dostateczne trzymanie na ostrych zakrętach lecz nie utrudniają wsiadania czy wysiadania. Ich czarne pokrycie skojarzono z przeszywanymi w srebrze wstawkami tkaninowymi typu ‘Momentum’ – a tuż zanimi znajdują się pałąki kapotażowe z matowego aluminium i karbonu. Podręczne bagaże można przewozić w obszernej przestrzeni za fotelami i w zamykanym schowku za przegrodą tylną.

Koncepcyjny Dodge Demon stanowi studium przystępnego cenowo samochodu sportowego, który łączy w sobie wyrazistą stylizację i doskonałe osiągi – z czystą przyjemnością jazdy pod otwartym niebem mając „wiatr we włosach”...

Wstępne dane techniczne:

silnik: World Engine, pojemność 2,4 litra;moc maksymalna: 128 kW (172 KM SAE) przy 6000 obr/min;maksymalny moment: 224 Nm przy 4400 obr/minskrzynia przekładniowa: sześciostopniowa, manualna;napęd: na koła tylne;długość całkowita: 3974 mm;szerokość całkowita: 1736 mm (nadwozia);wysokość całkowita: 1315 mm;rozstaw osi: 2429 mm;zwis przedni: 777 mm;zwis tylny: 769 mm;masa własna (przybliżona): 1179 kg;ogumienie, przód/tył: 1491 mm;rozmiar obręczy kół: 19 x 8 cali (średnica 640 mm);kolor nadwozia: Jasny bursztyn – Bright Amber Pearl;kolor wystroju wnętrza: Czarny karbon – Carbon Black.