Silnik ten charakteryzować się będzie 30-procentowym obniżeniem zużycia paliwa oraz 20-procentową redukcją emisji dwutlenku węgla (CO2) w stosunku do porównywalnych jednostek benzynowych.

- Dzięki nowemu silnikowi Cumminsa przyszli nabywcy Dodge Ram 1500 zyskają najlepsze rozwiązania w dziedzinie ekonomiki paliwowej, doskonałości konstrukcyjnej, niezawodności eksploatacyjnej i trwałości – powiedział Tom LaSorda, prezes i dyrektor naczelny Chrysler Group. Będzie to kolejny przykład skuteczności Chrysler Group w propagowaniu czystej i ekologicznej technologii napędu wysokoprężnego na rynku pojazdów użytkowych.

Nowy, „czysty” Diesel spełniać będzie normy emisji spalin, które obowiązywać mają w roku 2010 na obszarze 50 stanów Ameryki. Normy te już dzisiaj spełnia pick-up Dodge Ram Heavy Duty napędzany 6,7-litrowym turbodieslem Cummins, który do salonów sprzedaży dotrze w marcu bieżącego roku.

- Jesteśmy naprawdę zadowoleni, iż po osiemnastu latach współpracy z Chrysler Group będziemy dostarczać nowy silnik wysokoprężny także i do lżejszego pick-upa Dodge Ram 1500 – stwierdził Tim Solso, szef i dyrektor naczelny firmy Cummins. Wiemy, iż nabywcy nowego pojazdu oczekiwać będą przede wszystkim dobrych osiągów oraz, że warunkiem powodzenia będzie niskie zużycie paliwa i skuteczne ograniczenie emisji spalin. Dzięki wiodącej technologii Cummins jest gotów spełnić te kryteria i zaproponować klienteli atrakcyjną alternatywę napędu dla tak popularnych samochodów Dodge Ram.

Pojazdy Chrysler Group z napędem dieslowskim

W Stanach Zjednoczonych obecna gama modelowa Chrysler Group z tym napędem obejmuje pojazdy: Dodge Ram Heavy Duty i nowy Dodge Ram 3500 Chassis z 6,7-litrowym turbodieslem Cummins, Dodge Sprinter z 2,7-litrowym turbodieslem common rail (CDI). Samochody wyposażone w silnik Diesla stanowią już ponad połowę sprzedaży Chrysler Group na rynkach europejskich. Są to m.in. Chrysler 300C, Chrysler PT Cruiser, Jeep Grand Cherokee i Jeep Compass, a także Dodge Caliber 2007 oraz Jeep Wrangler 2007. Zaawansowane rozwiązania stosowane w silnikach wysokoprężnych stanowią tylko część palety nowych technologii napędu, do której w ramach Chrysler Group należą także oszczędne silniki benzynowe, systemy napędu hybrydowego, pojazdy na biopaliwa alternatywne „flex-fuel” na bazie benzyn oraz na paliwa typu biodiesel.