Logo
WiadomościAktualnościDojrzała Vitara

Dojrzała Vitara

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Suzuki stara się coraz bardziej. Nowa Grand Vitara zrywa całkowicie z dotychczasowym wizerunkiem poprzednika i najprawdopodobniej już w październiku Toyocie RAV4 i Nissanowi X-Trailowi "urośnie" nowy, groźny konkurent.

Dojrzała Vitara
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Dojrzała Vitara

Czym chce przekonać do siebie nowe auto? Dzięki zmienionej "szacie", którą określilibyśmy jako raczej spokojną, mierzące 4,39 m Suzuki wygląda bardziej dojrzale. Tyczy się to także wnętrza. Kokpit i materiały wykończeniowe są o klasę wyższe niż w poprzedniku i przypominają trochę Lexusa, choć jakość spasowania nie jest jeszcze taka sama. Również pod względem techniki Suzuki bardziej zbliżyło się do europejskich standardów - niezależne zawieszenie wszystkich kół (które umożliwia osiągnięcie wysokiego komfortu jazdy), stały napęd 4x4 z przełożeniem terenowym oraz centralny mechanizm różnicowy (wyrównujący różnice prędkość kół przedniej i tylnej osi) poprawiający możliwości terenowe to tylko część udogodnień Vitary. Nie tylko wyglądKonstruktorzy auta zadbali także o bezpieczeństwo - system stabilizacji toru jazdy ESP i dwustopniowe poduszki powietrzne, które mają być wyposażeniem standardowym.Na asfalcie Suzuki nie jest co prawda tak poręczne jak niektóre SUV-y (bardziej pochyla się na zakrętach i ma tendencje do podsterowności), ale zaskakująco dobrze radzi sobie w terenie. 99 proc. tego typu pojazdów rzadko opuszcza utwardzone drogi, jednak gdyby tylko kierowca się na to zdecydował, nie powinien mieć większych problemów. Podstawowa jednostka to 2-litrowy, 145-konny silnik benzynowy, który całkiem nieźle radzi sobie z napędzaniem tego sporego auta. Przy większych prędkościach obrotowych 16-zaworowy silnik robi się głośny, ale zwyżka mocy jest prawie niezauważalna. "Lepsze maniery" ma motor 2.7 V6 o mocy 184 KM, który w Europie pojawi się później, a trzydrzwiowa Vitara będzie mogła być napędzana również silnikiem 1.6 o mocy 94 KM. Uzupełnienie oferty to 115-konny diesel pochodzący z kooperacji Fiata z Oplem (standardowo z filtrem cząstek stałych). W Europie Zachodniej auto z silnikiem 2.0 ma kosztować ok. 23 tys. euro, czyli znacznie mniej niż np. Toyota RAV4.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy: