Uczestnicy zapoznali się z aktualną sytuacją i trendami na europejskich i polskim rynku motoryzacyjnym (Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, AutomotiveSuppliers.pl) a także podczas uczestniczyli w panelu dyskusyjnym "Przemysł motoryzacyjny - prognozy i wyzwania w 2011 i 2012 r.", w którym wzięli udział m.in. Andrzej Korpak - dyrektor GMMP, Dariusz Adamek - prezes zarządu Delphi Poland, Paweł Kamiński - dyrektor z  Volkswagen Poznań).

Specjalne bloki tematyczne w tegorocznej edycji dotyczyły m.in. samochodów elektrycznych (GM Poland, Renault Polska), optymalizacji procesów produkcyjnych (Fiat Auto Poland, Toyota Motor Manufacturing Poland, Faurecia Wałbrzych) czy zasobów ludzkich (Pilkington Automotive Poland, Randstad).

Uczestnicy najwyżej ocenili wystąpienie Grzegorza Paszty z Renault Polska (Renault ZE - Samochody Elektryczne. Przyszłość czy teraźniejszość?) oraz Konrada Grohsa z FANUC Robotics Polska (Robotyzacja - sposobem na zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw). Wysoką ocenę uzyskał także Paweł Wideł z GM Poland  (Elektryfikacja pojazdu na przykładzie Opla Ampery - samochodu elektrycznego o rozszerzonym zasięgu) oraz Ryszard Jania z Pilkington Automotive Poland (Długofalowa strategia rozwoju strukturalnego przedsiębiorstwa produkcyjnego w oparciu o własne zasoby personalne).

Organizator zadbał też o atrakcje towarzyszące. Uczestnicy mieli możliwość zagrać w golfa na podkrakowskim polu Kraków Valley Golf Country Club, przetestować  najnowsze urządzenia firmy Apple, symulator dachowania czy wziąć udział w jazdach testowych autami marki Lexus. Podczas wieczornej gali pierwszego dnia konferencji rozdane zostały też nagrody Moto Idea, przyznawane w 3 kategoriach:

- Osobowość Polskiej Motoryzacji - przyznawana menedżerowi, którego działalność zawodowa ma trwały wpływ nie tylko na prowadzoną przez nich firmę produkcyjną lecz także jest wzorem do naśladowania.

- Moto Trendy - przyznawana firmom, które wyznaczają wysokie standardy działania lub nowe trendy, poprzez rozwijanie nowych form działalności.

- Inwestycja Roku - dla inwestorów, którzy uruchomili produkcję w nowym zakładzie lub rozbudowali istniejącą fabrykę w minionym roku.

W kategorii Osobowość Polskiej Motoryzacji nagrodzono Andrzeja Korpaka, Dyrektora Zakładu General Motors Manufacturing Poland (GMMP), uhonorowując jego zasługi w rozwój fabryki w Gliwicach w ostatnim okresie. Polski zakład Opla pozyskał kontrakty na produkcję dwóch nowych wersji nadwoziowych Astry IV (GTC i cabrio).

W kategorii Moto Trendy przyznano trzy nagrody. Boryszew S.A., został nagrodzony, za rozpoczęcie budowy dostawcy motoryzacyjnego o zasięgu globalnym (spółka przejęła większość aktywów Maflow i zapowiada kolejne akwizycje).

Sitech Sp. z o.o., producent stelaży siedzisk samochodowych i największy pracodawca w Legnickiej SSE, został wyróżniony m.in. za skutecznym pozyskanie funduszy unijnych w ostatnich latach (prawie 40 mln złotych) oraz za zastosowanie unikatowych rozwiązań koncernu VW w praktyce (Karta Praw Socjalnych Koncernu VW, koncepcja Mach 18 Plus, Droga Volkswagena) oraz  otwarty dialog z partnerami socjalnymi (organizacje związkowe).

Volkswagen Motor Polska Sp. z o.o. - fabryka produkująca silniki Common Rail w ciągu ostatnich lat wyznaczyła nowe standardy i przeszła znaczące zmiany, w tym m.in.: uruchomiono w październiku 2010 roku centrum treningowe dla szkoleń fachowych pracowników montażu i obróbki mechanicznej. W 2009 r. VWMP był otrzymał nagrodę  Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością EFQM,  w kategorii "Przywództwo dążenie do celu" potwierdzając spełnienie wymogów doskonałości w zakresie modelowego zarządzania.

W kategorii Inwestycja Roku (2010) nagrodzono Fiat Auto Poland S.A. za inwestycje związane uruchomieniem produkcji modelu Lancia Ypsilon, którego pierwsze testowe egzemplarze zjechały z linii produkcyjnych pod koniec zeszłego roku.