Logo
WiadomościAktualnościDramatyczny finał

Dramatyczny finał

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

To był wielki dzień w karierze sportowej Roberta Kisiela. W ubiegłym sezonie warszawski kierowca był drugi w pucharze, teraz sięgnął po pierwsze miejsce.

Dramatyczny finał
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Dramatyczny finał

Chociaż trzeba przyznać, niewiele brakowało, aby tylko powtórzył ubiegłoroczny wynik.Do treningów kwalifikacyjnych w pucharze Alfy Romeo wystartowało siedemnaście zawodniczek i zawodników. Zabrakło tylko Małgorzaty Serbin, którą zatrzymały sprawy służbowe. Szczeciniance udało się jednak dotrzeć do Miedzianej Góry przed 2 w nocy. Ponieważ nie uczestniczyła w kwalifikacjach, w sprincie musiała startować z ostatniego miejsca.Pole position przypadło Robertowi Kisielowi. Kierowca Automobilklubu Polski uzyskał czas 1.57,913, drugą pozycję z wynikiem 1.58,794 zajął Maciej Tomaszewski. W drugim rzędzie stanęli Zbigniew Szwagierczak i Maciej Kaczmarek, a w trzecim Marcin Kaczmarek i Maciej Bekas. Niespodzianką była dopiero siódma pozycja obrońcy pucharu Artura Czyża.W roli głównej AlfaPrzez cały czas sprintu Robert Kisiel wyraźnie prowadził. Maciej Tomaszewski na ostatnim okrążeniu stracił drugie miejsce, wyprzedzony przez Macieja Kaczmarka, a następnie przegrał jeszcze walkę o trzecią pozycję ze Zbigniewem Szwagierczakiem.Maciej Bekas przebił oponę, z której wolno schodziło powietrze, ostatecznie zakończył wyścig poza torem, o mało co nie rozbijając swej Alfy o barierę ochronną. Do wyścigu głównego kierowca Automobilklubu Wielkopolskiego musiał startować z ostatniego pola. Małgorzata Serbin po nieprzespanej nocy z końca stawki przesunęła się na trzynaste miejsce.W wyścigu głównym (15 okrążeń) przez cztery okrążenia prowadził Robert Kisiel. Nieoczekiwanie rozpoczęły się jednak kłopoty z silnikiem. Kierowca Autoreksu wyraźnie tracił na prostej. Od piątego okrążenia spadał na dalsze pozycje. Ostatecznie wyścig ukończył na ósmym miejscu.Do trzynastej rundy prowadził Maciej Kaczmarek, potem wyprzedził go Maciej Tomaszewski. Walka o zwycięstwo rozstrzygnęłą się dopiero na ostatniej prostej. Tomaszewski zbyt mocno zahamował przed końcowym zakrętem. Młodszy z braci Kaczmarków wyprzedził go po zewnętrznej i objął prowadzenie tuż przed metą. Na kolejnych miejscach sklasyfikowano Zbigniewa Szwagierczaka i Marcina Kaczmarka. Znakomicie w wyścigu głównym pojechał Maciej Bekas. Ostatnią pozycję na starcie zamienił na wysoką piątą na mecie.Wielkim przegranym zawodów na torze w Miedzianej Górze okazał się Artur Czyż. Przed wyścigami poznaniak miał jeszcze szansę na powtórzenie sukcesu sprzed roku. Niestety był to jego najbardziej nieudany wyścigowy weekend sezonu. W sprincie zajął dopiero dziesiąte miejsce, a w wyścigu głównym był szósty.Puchar Alfy Romeo 156 w roku 2001 przypadł Robertowi Kisielowi (351 punktów). Na dalszych pozycjach sklasyfikowano Artura Czyża (328), Marcina Kaczmarka (273), Macieja Bekasa (259), Macieja Kaczmarka (250) i Macieja Tomaszewskiego (214).W pozostałych rolachObok wyścigów pucharowych największe zainteresowanie kibiców towarzyszy wyścigom samochodów turystycznych, startującym pod dumną nazwą Grand Prix Polski. Tutaj możemy oglądać samochody różnych marek, często z silnikami o mocy kilkuset koni mechanicznych.Mimo że Tadeusz Myszkier zapewnił sobie tytuł już w poprzedniej rundzie mistrzostw, to jednak pojawił się na torze w Kielcach. W sprincie kierowca Lotos Racing Teamu prowadzący BMW M3 E36 przegrał z Maciejm Stańco (Porsche 911 GT2). Trzeci był syn Tadeusza Tomasz Myszkier (Ford Escort Cosworth).W wyścigu głównym świeżo upieczony mistrz Polski popełnił falstart i musiał zjechać do depo w celu odbycia regulaminowej kary stop and go. Po powrocie na tor Tadeusz Myszkier szybko zaczął odrabiać dystans dzielący go od prowadzącego Macieja Stańcy. Niestety, kilka kilometrów przed metą w BMW doszło do zablokowania mechanizmu różnicowego. Drugie miejsce przypadło Tomaszowi Myszkierowi, a trzecie Piotrowi Zaleskiemu (BMW M3 E36).Kieleckie wyścigi zadecydowały o tytułach wicemistrzowskich w kategorii samochodów turystycznych. Drugie miejsce w klasyfikacji generalnej przypadło Maciejowi Stańco, a trzecie Piotrowi Zaleskiemu. W klasie H-2000 mistrzem kraju został Tomasz Wywiał (Alfa Romeo 155 TS), a wicemistrzami Maciej Ptak (Honda Integra) i Krzysztof Gałecki (Renault Mégane Coupé).Ostatni tytuł w klasie -1000 (Puchar M plus M) zdobył Mirosław Gąsecki.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: