A tych może pozazdrościć niejeden klasowy konkurent. Nim auto przejdzie gruntowną modernizację (nie wykluczone, że nastąpi to w 2006 r.), Fiat zdecydował się na symboliczne zmiany podnoszące walory estetyczne i funkcjonalne wielozadaniowego "włocha". Poszerzono paletę kolorów nadwozia o trzy nowe barwy (dwie pastelowe i jedną metalizowaną). We wnętrzu pojawił się nowy plastik w odcieniu szarości ozdobiony niebieskimi wstawkami. Gruntownej odnowie poddano tablicę zegarów, na środku której znajduje się wielofunkcyjny wyświetlacz cyfrowy i obrotomierz montowany seryjnie. Samochód będzie oferowany również z dwoma nowymi kolorami tapicerki materiałowej: granatowym i szarym. Poza tym kabinę można "projektować" na wiele sposobów. Dostępne są warianty 2- i 5-miejscowe z przestrzenią użytkową o wielkości odpowiednio: 3,2 i 1,3 m3. Oferta obejmuje też wersję 7-miejscową zaliczaną do najtańszych tego typu samochodów w swojej klasie.Nowości czekają również pod maską. Oprócz silników 1.2, 1.6 Bifuel (benzyna/metan) i 1.9D już w kwietniu w salonach sprzedaży pojawi się wersja z 16-zaworowym silnikiem 1.3 Multijet znanym m.in. z modelu Punto. Natomiast moc najmocniejszego diesla 1.9 JTD zwiększono ze 100 do 105 KM. Wzrósł również maksymalny moment, co zaowocowało niższym o 10 proc. zużyciem paliwa. W obydwu wersjach silnikowych zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych uzyskano poprzez wydłużenie okresowych przeglądowów - wymiana oleju co 30 tys. km. Prześwit nowego Dobl? zwiększono o 15 mm, a charakterystyka zawieszenia jest bardziej komfortowa. Hałas w kabinie spadł o ok. 3 dB.Samochody po modernizacjach już pojawiły się w polskich salonach. Podstawowa wersja z silnikiem 1.2 kosztuje 43 300 zł (z VAT).
Drobna kosmetyka
Od momentu pojawienia się na rynku Dobl? zbierało różne opinie na temat stylistyki nadwozia, jakości materiałów wykończeniowych czy ubogiej oferty silnikowej. Szczególnie kontrast był widoczny w porównaniu z walorami użytkowymi auta.