Logo
WiadomościAktualnościDruga młodość

Druga młodość

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W połowie września odbyła się oficjalna polska prezentacja nowego Volkswagena Sharana. Debiutująca wersja jest praktycznie całkowicie nowym samochodem, bowiem różni się od swego poprzednika niemal wszystkim.

Praktycznie stare pozostały tylko drzwi boczne. Reszta poszła do wymiany i modernizacji, co w sumie podnosi atrakcyjność i praktyczność samochodu.Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą jest gruntowne przekonstruowanie wnętrza. Dotychczasowe przyzwyczaiło nas do niezwykłego podobieństwa z fordowskim. Nowe nie ma już z nim nic wspólnego. Sharan zyskał własny image wyraźnie charakterystyczny dla innych samochodów spod znaku Volkswagena. Najważniejsze, że wyeliminowano dotychczasowe wady Sharana, na które narzekali klienci. Najlepszym przykładem jest zlikwidowanie trudności z montażem foteli tylnych rzędów siedzeń. Sharan produkowany jest w Portugalii i występuje w pięciu wersjach silnikowych, w tym dwóch wysokoprężnych: 1.9 TDI o mocy 66 kW/90 KM, które na razie nie będzie oferowane w Polsce, oraz 115-konne TDI o tej samej pojemności. Jednostki benzynowe to dobrze znany 2-litrowy silnik o mocy 115 KM, 1.8 z turbodoładowaniem (150 KM) oraz najmocniejszy 2.8 V6 o mocy204 KM. Nowy Sharan jest pierwszym na świecie autem segmentu MPV wyposażonym seryjnie w sześciostopniową skrzynię biegów. Na życzenie klienta może zostać zamontowana skrzynia biegów typu tiptronic. W autach z napędem na wszystkie koła oraz z silnikiem V6 do seryjnego wyposażenia należy układ ESP, który w innych wersjach można zamówić za dopłatą 2840 złotych. Niestety, w Polsce modele te z pełnym wyposażeniem będzie można kupić dopiero w przyszłym roku.Seryjne wyposażenie najtańszych wersji obejmuje m.in. dwie poduszki powietrzne (dla kierowcy i pasażera), ABS, klimatyzację i kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach. Bardzo bogata jest lista wyposażenia dodatkowego, oferowanego za dopłatą. Znane są już ceny, jakie za Sharana trzeba będzie płacić w Polsce. Najtańsza wersja kosztuje 98 000 złotych, najdroższa ponad 165 000.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: