Logo
WiadomościAktualnościDruga młodość

Druga młodość

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Zmiany wizualne w drugiej generacji widoczne są głównie w stylistyce przodu z nowymi reflektorami oraz szerokim zderzakiem, z boku, gdzie powiększono kratownicę wlotów powietrza przed tylnymi kołami, i z tyłu, gdzie odświeżono wygląd lamp i zderzaka. Boxster jeździ teraz seryjnie na 17-, a Boxster S na 18-calowych kołach.

Druga młodość
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Druga młodość

Zmniejszył się też współczynnik oporu powietrza - z 0,31 do 0,29.We wnętrzu nowy kokpit z charakterystycznymi trzema tarczami zegarów, rozbudowana konsola środkowa i materiały najwyższej jakości. W opcji można zamówić chromowany stoper montowany w środkowej części deski rozdzielczej (podobny do stosowanego w 911 Carrera S). Do wyboru są także 4 rodzaje foteli: z elektrycznie ustawianym oparciem, z pełną regulacją elektryczną i dodatkową na odcinku lędźwiowym, skórzane sportowe z lepszym trzymaniem bocznym oraz adaptacyjne, sportowe z indywidualnie regulowanymi poduszkami siedziska i oparcia.No to jazdaDzięki regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach (wcześniej tylko w jednej) zajęcie miejsca nie sprawia żadnego problemu. Uśmiech pojawia się mimowolnie. To reakcja typowa nie tylko w Boxsterze, lecz także w innych modelach Porsche. Po wciśnięciu przycisku miękki dach w ciągu 12 s chowa się pod pokrywą za siedzeniami. Można to zrobić też podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.Boxstera napędza umieszczona centralnie, 6-cylindrowa jednostka o poj. 2687 ccm i mocy 240 KM (o 12 KM więcej niż poprzednik), a Boxstera S - silnik o poj. 3179 ccm i 280 KM (260 KM w I generacji). Właśnie taką wersją jeździliśmy.Po uruchomieniu silnika we wnętrzu słychać rasowe mruczenie kota szykującego się do ataku. Wystarczy teraz wcisnąć pedał gazu i auto wręcz rzuca się do przodu. Wskazówka obrotomierza z niezwykłą swobodą osiąga 7000 obr./min. Mruczenie przekształca się w cudowny warkot, a potem ryk. 100 km/h osiągamy już po 5,5 s (6,2 s w wersji zwykłej). Dla porównania Carrera Cabrio w sprincie jest tylko o 0,3 s szybsza. Prędkość maksymalna to odpowiednio 268 i 285 km/h. 20,2 s potrzebne jest do rozpędzenia "S" do 200 km/h. Każdy ruch przepustnicy powoduje natychmiastową reakcję. Dobra elastyczność i praca nowej, 6-biegowej skrzyni dostarczają wrażeń. Opcjonalnie występuje ona także w wersji zwykłej podobnie jak 5-stopniowy Tiptronic.Jak po szynachNiezależne zawieszenie i precyzyjny, zębatkowy układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem to kolejne atuty auta. Sztywne nastawy idealnie współgrają z temperamentem silników. Boxster pokonuje zakręty pewnie niczym przyklejony do nawierzchni. Oferowane opcjonalnie, obniżone o 10 mm zawieszenie aktywne (Porsche Active Suspension Management) jeszcze poprawia właściwości trakcyjne auta. Przyciskiem w konsoli środkowej można wybrać między trybem normalnym pracy układu jezdnego a sportowym, kiedy to usztywniają się amortyzatory, co z kolei sprzyja bardziej dynamicznej jeździe. Skuteczność działania układu hamulcowego może stanowić wzór do naśladowania.Poza znaną z innych modeli elektroniką czuwającą nadbezpieczeństwem nowością Boxstera są boczne airbagi chroniące głowy, montowane w panelach bocznych drzwi.Auto trafi do Polski w połowie lutego. W Niemczech podstawowy model kosztuje 43 tys. euro, S - 51,3 tys.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: