Na drugim miejscu w tej rywalizacji uplasował się najnowszy Lancer Evolution pokonując takich rywali, jak Porsche 911 Carrera S, Audi TTS, Subaru Impreza WRX STi, Renault Clio RS WSR, Chevrolet Corvette C6, BMW Mini Cooper S JCW, Renault Twingo RS czy Fiat Abarth 500, ustępując jedynie francuskiemu Renault Megane F1 Team R26.

Co roku wszyscy entuzjaści sportu niecierpliwie wyczekują decyzji podejmowanej przez jury “Echappement". Od chwili powołania konkursu w 1982 roku każde ogłoszenie wyników głosowania na “Sportowy Samochód Roku" jest wielkim wydarzeniem. Uzyskanie statusu kandydata do tego tytułu wymaga od samochodu przejścia przez niezwykle skrupulatne testy. Samochody są testowane przez profesjonalnych kierowców i dziennikarzy na torze wyścigowym oraz krętych drogach górzystych regionów Francji. Poza "czystymi" osiągami i możliwościami sportowymi kryteria obejmują także cenę oraz ogólną koncepcję auta.

Warto przypomnieć, że Mitsubishi Lancer Evolution już raz sięgnął po zwycięstwo w tym konkursie - VIII ewolucja tego modelu otrzymała tytuł Sportowego Samochodu Roku 2004. Mitsubishi Lancer Evolution VIII zdobył w 2004 roku maksymalne oceny od wszystkich członków sędziowskiego gremium.

Rywalizacja o tytuł roku 2008 była wyjątkowo zażarta, co ilustruje finałowa czołówka. Lancer Evolution wygrał z legendarnymi samochodami sportowymi i groźnymi rywalami - za nim uplasowało się Porsche 911 Carrera S i Audi TTS, ulegając jedynie francuskiemu faworytowi - Renault Megane F1 Team R26. Sędziowe wysoko ocenili perfekcyjne własności jezdne i osiągi auta oraz dynamiczną stylizację nadwozia, ale także ogromny postęp, jeśli chodzi o komfort i bezpieczeństwo podróżowania.