Pierwszy Nissan zjechał z linii produkcyjnej zakładu w Sunderland we wtorek 8 lipca 1986. Do dziś białego sedana Bluebird można oglądać w ekspozycji „Maszyna czasu“ w Sunderland Museum & Winter Gardens.
W pierwszym roku produkcji zadaniem zakładu zatrudniającego 470 pracowników była produkcja 24.000 Bluebirdów. Dwadzieścia lat później fabryka zatrudnia ponad 4.200 osób, a na liniach produkcyjnych co roku powstaje około 310 tys. samochodów Micra, Micra C+C, NOTE, Almera i Primera. Seryjna wersja prototypu Qashqai z napędem 4x4, którego produkcja rozpocznie się w grudniu, to już dziesiątym modelem, który zjeżdżał będzie z linii produkcyjnych zakładu w Wearside od momentu jej otwarcia. Prawdopodobne jest, że dzięki temu modelowi, zakład do końca roku 2007 zwiększy roczną produkcję do 400.000 samochodów.
Pierwsze Nissany Bluebird kompletowane były z części dostarczanych z Japonii. Zmiany, które zaszły w fabryce potwierdza Steve Clare, dyrektor techniczny, który w zakładzie zaczął pracować w roku 1985 jako konserwator: „Sytuacja w zakładzie naprawdę uległa zmianie – na przykład w roku 1986 przy produkcji karoserii wykorzystywano dwadzieścia maszyn, dziś mamy ich 700, a poziom automatyzacji na tym odcinku wynosi ponad 80%.“
W ciągu dwudziestu lat zakład w Sunderland wyprodukował ponad 4,3 milionów samochodów dla 55 państw z całego świata, włącznie z Japonią. Wartość tej inwestycji szacuje się dziś na ponad 2,3 miliardy funtów.