Skrzynia biegów opracowana we współpracy z firmą Getrag wykorzysta dwa sprzęgła, które mają zapewnić gładszą pracę i szybszą zmianę biegów w porównaniu z dotychczasową przekładnią SMG, wykorzystywanej w modelach M5 i M6. Zmiana biegów odbywać się będzie poprzez manetki przy kierownicy lub lewarkiem na tunelu centralnym (znanym np. z X5). BMW mówi o nowej skrzyni biegów jako o systemie „M DCT” (pierwotna koncepcyjna nazwa była ZSG – Zentral Synchron Getriebe) i można ją będzie zamawiać od marca przyszłego roku.
Z dokumentów, które ma do dyspozycji magazyn Autocar wynika również, że kolejnymi elementami wyposażenia opcjonalnego będą np. elektronicznie sterowane amortyzatory czy 19-calowe koła ze stopów lekkich.
Przypuszczamy, że nowa skrzynia biegów nie zostanie domeną modelu M3, ale po czasie pojawi się również w innych samochodach marki BMW, zwłaszcza w seriach 3 i 5.