Niemiecka niezależna firma projektowa EDAG zajmuje się rozwojem nowych technologii na zamówienie firm motoryzacyjnych, włącznie z budową prototypów i produkcją w małych seriach. Do ostatniej kategorii należy studium, które EDAG po raz pierwszy zaprezentuje w Genewie. Koncepcyjny LUV (luksusowy samochód użytkowy) bazuje na kategorii luksusowych SUV-ów i jest charakterystyczny przede wszystkim swoim wyglądem, który przypomina luksusowy jacht: panele z drewna teakowego na masce, podłodze i w skrzyni ładunkowej. Charakterystyczną cechą auta jest konstrukcja zespołowa. Firma twierdzi, że samochód łatwo „przebudować” w krótkim czasie za relatywnie mało pieniędzy (co w wypadku luksusowego samochodu może być bardzo relatywnym pojęciem). Atutem jest użycie części z seryjnej produkcji. Firma w dodatku oznajmiła, że prezentowane studium będzie produkowane w limitowanej serii.
Samochód jest naprawdę luksusowy, co widoczne jest zwłaszcza we wnętrzu. W przednich zagłówkach EDAG zamontował dwa komputery UMPC (Ultra Mobile PC). Podróżujący z tyłu mogą podczas jazdy skorzystać np. z oprogramowania biurowego Office. Dostęp do internetu możliwy jest za pośrednictwem WLAN czy UMTS, konferencje internetowe można przeprowadzić dzięki zainstalowanej kamerze. Klawiatury do sterowania komputerami zintegrowano w składanych stolikach na tylnej części przednich oparć. Implementacja elektroniki była jednym z głównych celów przy projektowaniu auta. EDAG twierdzi, że LUV naprawdę tworzy nową klasę pojazdów. W związku z tym EDAG myśli o dalszym rozwoju komputera UMPC, tak by można go zastosować w samochodach różnych producentów. EDAG w tej kwestii podjął współpracę z największym producentem mikrochipów, firmą Intel.
Jednym z partnerów projektu jest także niemiecka firma Brabus, która dostarczyła silnik. Chodzi o benzynową jednostkę o pojemności 6,1 l, który oferuje maksymalną moc 340 kW. Z tym silnikiem EDAG LUV przyśpiesza od 0 do 100 km/h za niewiele ponad 6 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Siła napędowa przenoszona jest na wszystkie cztery 22-calowe koła z oponami Yokohama 295/35 ZR 22. Wydajny układ hamulcowy zbudowano z nawiercanych tarcz hamulcowych (380 x 36 mm) z 12-tłoczkowymi zaciskami na przedniej osi oraz tarczami hamulcowymi w rozmiarze 355 x 28 mm i 6-tłoczkowymi zaciskami z tyłu. Brabus przygotował również skórzaną tapicerkę i niektóre akcesoria wyposażenia.