Niepowtarzalny charakter i wewnętrzna osobowość wyróżnia motocykle Moto Guzzi od konkurencji. Griso V8 jest wynikiem kreatywnej pracy i pierwszym motocyklem, który otrzymał nową jednostkę z czterema zaworami na cylinder i rozrządem SOHC. Widlasty silnik 2-cylindrowy w układzie L Moto Guzzi tradycyjnie zamontowało poprzecznie. Jednostka napędowa o pojemności 1200 cm3 dysponuje mocą 110 KM (81 kW) przy 9500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 109 Nm.
Griso 8V nie otrzymało tylko mocniejszego silnika, ale konstruktorzy Moto Guzzi odpowiednio dostosowali również pozostałe komponenty. Motocykl ma bardziej sportową sylwetkę dzięki zmodyfikowanemu trójkątowi siedzenie-kierownica-podnóżki, a pasażerowi motocykl oferuje wygodniejszą pozycję za kierowcą. Sportowego ducha umacnia przedni odwrócony widelec Showa o średnicy rur 43 mm i układ hamulcowy znanej na całym świecie firmy Brembo, który składa się z dwóch tarcz o średnicy 320 mm i zacisków promieniowych z przodu.
Moto Guzzi 940 Custom symbolizuje wolność, technologię i włoską elegancję... Takim zdaniem rozpoczyna się komunikat prasowy. Design bazuje na legendarnym modelu California, ale Moto Guzzi przygotowało motocykl w segmencie street-roadster, gdzie dotychczas nie miała swego gracza. Dwudziesty pierwszy wiek wymaga nowych koncepcji, a 940 Custom to krok w dobrym kierunku. Motocykl napędzany jest nowym silnikiem V-Twin, którego cylindry rozwarto pod kątem prostym. Jednostka ma 940 cm3 pojemności, a moc silnika przenoszona jest na tylne koło za pośrednictwem wału kardana. Bliższe dane techniczne Moto Guzzi pozostają na razie tajemnicą.