Na rok 2007 MV Agusta przygotowała swój supersportowy motocykl pod kryptonimem F41000R. W komunikacie prasowym firma chwali się, że od roku 1999 MV Agusta była w stanie zwiększyć moc swojego 4-cylindrowego silnika o 50 KM (37 kW), a zarazem obniżyć emisje spalin do poziomu normy Euro 3. MV Agusty mają swój charakter, sportowego ducha i dobrą jakość wykończenia.
Design F4100R różni się od pozostałych motocykli supersportowych. Przednia lampa w kształcie łzy wmontowana jest w aerodynamiczną owiewkę w kształcie klina. Ze wstecznymi lusterkami zintegrowano kierunkowskazy. Sportowy wygląd podkreśla wyraźnie wyprofilowany zbiornik benzyny i jedna z najpiękniejszych partii tylnych między motocyklami.
W wyposażeniu nie zabrakło takich komponentów, jak układ hamulcowy Brembo z przednimi tarczami o średnicy 320 mm i promieniowymi zaciskami; regulowanego zawieszenia: z przodu widelec upside-down Marzocchi R. A. C. o średnicy rur 50 mm, z tyłu jednoramienny wahacz z centralnym amortyzatorem Sachs; 17-calowe koła ze stopów lekkich również firmy Brembo i opony Pirelli w rozmiarach 120/70 ZR 17 z przodu i 190/55 ZR 17 z tyłu.
O silniku można by pisać ody. Opisać samą jednostkę i zmiany, którym ją poddano w stosunku do poprzednika, też wymagałoby długich opisów, tak więc podstawowe dane w skrócie: 4-suwowy, rzędowy silnik 4-cylindrowy z techniką 16-zaworową i rozrządem DOHC, chłodzony cieczą, pojemność 998 cm3. Moc jednostki wynosi 174 KM (128 kW) przy 11 900 obr./min, przy czym ogranicznik obrotów zadziała przy 13 tys. obrotów. Maksymalny moment obrotowy 111 Nm osiągany jest przy 10 000 obr./min. Moc silnika przenoszona poprzez 6-biegową kasetową skrzynię biegów i łańcuch.
W naked-bike’u Brutale 910 starano się osiągnąć nastawy, przyczepność i wrażenia z jazdy jak u sportowego motocykla. Nie podjęto co prawda tak radykalnego kroku, jak u Aprilii, która „rozebrała” ścigacza RSV 1000 R i powstało Tuono 1000 R, jednak także Brutale 910 ma wiele wspólnego z superbikem F41000R
Podstawą jest rurowa rama, do której z przodu przymocowano odwrócony widelec Marzocchi Magnum o średnicy rur 50 mm, z tyłu zaś jednoramienny wahacz z centralnym amortyzatorem Sachs. Silnik to 4-suwowa, 4-cylindrowa jednostka o pojemności 909 cm3, chłodzona cieczą. Dzięki technice 16-zaworowej i rozrządowi DOHC osiąga moc 139 KM (102 kW) przy 11 000 obr./min i moment obrotowy 96 Nm.
Wersja Brutale 910 R to nowość, która bazuje na modelu S, ale w porównaniu do niego przeprowadzono kilka zmian. Pierwszym charakterystycznym znakiem jest specjalna kolorystyka i zmienione logo; wykorzystano też niektóre komponenty z F41000R: siedzenie ze specjalnej skóry, tytanowe akcesoria, układ hamulcowy Brembo z promieniowymi zaciskami z przodu, przedni widelec USD Marzocchi R. A. C. i 17-calowe obręcze Brembo.
Brutale 910 R można za dopłatą wyposażyć w układ wydechowy Race i nową jednostkę sterującą, dzięki czemu moc wzrasta do 144 KM (106 kW) przy 11 000 obr./min. Obie wersje naked-bike’a Brutale pełnią normę emisji spalin Euro 3.
Dane techniczneMV Agusta F41000RMV Agusta Brutale 910Rok modelowy20072007Rozmiarydługość 2 007 mmdługość 2 020 mmRozstaw osi/wysokość do siedzenia1 408 mm/810 mm1 410 mm/805 mmSilnik, pojemność4-suwowy, rzędowy 4-cylindrowy, 998 cm34-suwowy, rzędowy 4-cylindrowy, 909 cm3Średnica x skok76,0 x 55,0 mm76,0 x 50,1 mmStopień sprężania13,0:113,0:1Ilość zaworów/chłodzenie16/ciecz16/cieczMoc128 kW (174 k)/11900 obr.102 kW (139 k)/11000 obr.Moment obrotowy111 Nm/10000 obr.96 Nm/8000 obr.Przeniesienie napędu/skrzynia biegówłańcuch/6-biegowałańcuch/6-biegowaKoła (przód/tył)120/70 ZR17, 190/55 ZR17120/70 ZR17, 190/55 ZR17Hamulce przód2x tarcza 320 mm, 4-tłoczkowe, promieniowe2x tarcza 310 mm, 6-tłoczkoweHamulce tył1x tarcza 210 mm, 2-tłoczkowe1x tarcza 210 mm, 2-tłoczkoweZawieszenie przódwidelec USD, średnica 50 mmwidelec USD, średnica 50 mmZawieszenie tyłwahacz, centralny amortyzatorwahacz, centralny amortyzatorZbiornik paliwa (w tym rezerwa)21 (4) l19 (4) lMasa netto192 kg185 kgStosunek (KM/t)906751Cenanznz