Najładniejsza i najzgrabniejsza "407"Prologue zaprojektowany został przez specjalistów z Peugeot Style Center. To duża niespodzianka, bowiem za konstrukcję poprzednika, czyli 406 Coupé, odpowiedzialny był słynny Pininfarina, w którego fabryce ten model również produkowano. Rozwód z rozsądku (ograniczenie kosztów) nie wpłynął negatywnie na nowy model, a francuscy styliści udowodnili, że pojęcie piękna i ekspresyjnych kształtów jest im bliskie. Auto łatwo rozpoznać jako członka rodziny 407 z charakterystycznym przodem z dużym, dwuczęściowym wlotem powietrza w zderzaku i chromowanym lwem (logo firmy) na masce. Nisko pochylona przednia szyba, miękko opadająca linia dachu, oryginalne skrzela na bokach przedniego zderzaka, subtelnie zakończony tył z klapą bagażnika ze zintegrowanym spoilerem, dwie chromowane końcówki rury wydechowej oraz 19-calowe, aluminiowe felgi (wzorowane na projekcie zastosowanym po raz pierwszy w koncepcie RC) tworzą piękne połączenie agresywności, dynamizmu i elagancji. Uwagę przyciągają też skośne, ksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów.Prawdziwy francuski szyk i stylLuksus, elegnację i sportowego ducha znajdziemy we wnętrzu inspirowanym innymi wersjami nadwoziowymi 407. Duży nacisk położono na dobór materiałów wykończeniowych. Górna część kokpitu, fotele, panele drzwiowe i kierownicę pokryto czerwoną skórą (siedzenia perforowaną). Czarnym lakierem pomalowano elementy środkowej konsoli. Chromowana listwa i obwódki pięciu zegarów w tablicy rozdzielczej oraz polerowane aluminium przy drążku skrzyni biegów podkreślają dynamiczny charakter Peugeota Prologue'a.Auto imponuje przestronnością. Czwórka pasażerów będzie nim podróżować w komfortowych warunkach. Przednie profilowane fotele zapewnią wygodę i dobre trzymanie boczne. Można je składać, umożliwiając w ten sposób zajęcie miejsca na tylnej kanapie. O wygodę użytkowników zadbają automatyczna klimatyzacja, wysokiej klasy system audio z odtwarzaczem CD, DVD i MP3 z kolorowym, 7-calowym monitorem w środkowej części kokpitu, system nawigacyjny, a także elektrycznie regulowane ustawienia foteli, lusterek i szyb. Funkcjonalnym dodatkiem są przednie i tylne czujniki parkowania.Wysoki poziom bezpieczeństwa zapewnią przednie i boczne airbagi, poduszki kurtynowe oraz dodatkowa, instalowana pod kierownicą, chroniąca nogi prowadzącego. Oczywisty standard to ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania, ASR zapobiegający poślizgowi kół podczas ruszania i ESP z funkcją dynamicznej kontroli nad- i podsterowności.Zawieszenie przejęte zostało z wersji sedan. Jest to konstrukcja wielowahaczowa z dodatkowym systemem zmiennej amortyzacji, dzięki któremu praca układu dostosowuje się do nawierzchi, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy, zapewniając optymalny komfort i bezpieczeństwo prowadzenia. Charakterystykę układu jezdnego dostosowano do sportowego stylu samochodu. Jazda 407 Coupé będzie według producenta źródłem czystej przyjemności.Silniki zgodne z gustami klientówW koncepcie zastosowano 6-cylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny HDI z wtryskiem typu Common Rail, wyposażony w bezobsługowy filtr cząstek stałych stosowany już we flagowej limuzynie 607. Jednostka o pojemności 2,7 l osiąga moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy 440 Nm już przy 1900 obr./min. Silnik będzie połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z systemem sekwencyjnej zmiany przełożeń Porsche Tiptronic. W momencie wprowadzenia na rynek modelu seryjnego na początku 2006 roku w ofercie pojawią się także inne jednostki napędowe z gamy Peugeota, w tym 2.0 o mocy 136 KM, 2.2 o mocy 158 KM, 3.0 V6 dysponujące mocą 211 KM oraz niewykluczone, że również mniejszy diesel 2.0 HDI/136 KM. Dokładną specyfikację poznamy pod koniec tego roku.
Ekscytujące coupé
Francuzi przedstawiają najnowszy koncept 407 Prologue Coupé - model kontynuujący tradycję dużych, stylowych coupé produkowanych przez tę francuską markę, ekskluzywnych i zarazem eleganckich. Model studyjny pokazuje, jak będzie wyglądać wersja seryjna samochodu, który właściwie w niezmienionej formie na europejskim rynku pojawi się na początku przyszłego roku.