Rozwiązanie to oraz późniejsze elektroniczne systemy wtrysku benzyny znacząco obniżają zużycie paliwa oraz emisję zanieczyszczeń, podnosząc przy tym wydajność silników benzynowych.

Eksperymentalnie inżynierowie Boscha zaczęli zajmować się wtryskiem paliwa w silnikach benzynowych już w 1912 roku, jednak ze względu na wysokie ceny tego typu rozwiązań, niezadowalające efekty prac i dominację niezawodnych gaźników, systemy nie cieszyły się popularnością w branży motoryzacyjnej. W połowie lat trzydziestych ubiegłego stulecia odniosły za to sukces w przemyśle lotniczym. Seryjna produkcja układów wtrysku benzyny w samochodach stała się możliwa dopiero na skutek ich gwałtownego rozwoju w latach pięćdziesiątych. Elektroniczne układy wtryskowe Bosch Jetronic wprowadzone w 1967 roku i ich kolejne wersje sprawiły, ze wtrysk benzyny rozpoczął ekspansję na rynku i niemal całkowicie wyparł z niego gaźnik.

Bezpośrednim bodźcem dla opracowania elektronicznego systemu wtrysku benzyny było coraz silniejsze zapotrzebowanie na oszczędniejsze silniki w Europie oraz wprowadzenie w USA wyjątkowo restrykcyjnych przepisów dotyczących emisji spalin. Wartości emisji, które narzucała wydana przez władze kalifornijskie ustawa „Clean Air Act” były tak niskie, że wiele ówczesnych modeli aut było je w stanie spełnić tylko po zastosowaniu systemu D-Jetronic. System po raz pierwszy zaprezentowano we wrześniu 1967 roku podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie w modelu VW 1600 LE/TLE. Silnik miał pojemność 1,6 litra i osiągał moc 54 KM lub 39 kW. Oprócz elektronicznego sterownika nowością w systemie wtryskowym były także elektryczne pompy paliwa i elektromagnetyczne wtryskiwacze.

Nowe rozwiązanie pomogło znacząco obniżyć zużycie paliwa oraz emisję zanieczyszczeń, podnosząc przy tym wydajność silników benzynowych. Elektroniczny sterownik systemu D-Jetronic był w stanie regulować za pośrednictwem czasów otwarcia wtryskiwaczy wielkość dawki paliwa wtryskiwanej do kolektora dolotowego. Oprócz temperatury i prędkości obrotowej silnika, ważnym parametrem dla funkcji sterujących układu elektronicznego była także objętość zasysanego powietrza. Objętość powietrza ustalał czujnik ciśnienia na podstawie pomiaru podciśnienia w kolektorze dolotowym. Wraz z opracowaniem systemu D-Jetronic rozwijano także koncepcję elektrycznych pomp paliwa, które zasilały pod odpowiednio regulowanym ciśnieniem układ wtryskowy. Już pięć lat od debiutu rynkowego, w 1972 roku, 18 producentów samochodów stosowało seryjnie technologię wtrysku Bosch.

System Jetronic stał się platformą dla systemów elektronicznych, które potrafiły sprostać warunkom konstrukcyjnym wszystkich popularnych modeli silników benzynowych. W 1973 roku na rynku pojawił się udoskonalony system wtrysku benzyny – L-Jetronic w którym zastosowano klapowy przepływomierz powietrza umożliwiający pomiar obciążenia silnika. Właściwe proporcje mieszanki paliwowo-powietrznej wyliczane były przez sterownik silnika na podstawie zmierzonej objętości zasysanego powietrza. W 1979 roku Bosch wprowadził kolejną nowość – układ Motronic, w którym elektroniczny układ zapłonowy został zintegrowany ze sterownikiem układu wtryskowego, zaś w 2000 roku na rynku zadebiutował układ bezpośredniego wtrysku benzyny DI-Motronic, który dzięki procesowi zasilania mieszanką uwarstwioną umożliwia spalanie ubogiej mieszanki paliwowo – powietrznej na biegu jałowym i w dolnym zakresie obciążeń silnika.

Obecnie Bosch jako światowy lider produkuje około 80 milionów wtryskiwaczy benzynowych rocznie, a od początku produkcji firma dostarczyła ich swoim klientom ponad miliard. Do najnowszych rozwiązań należą wtryskiwacze elektromagnetyczne i piezoelektryczne, w których ciśnienie wtrysku wynosi do 200 barów. Są one stosowane w nowoczesnych silnikach samochodów osobowych z bezpośrednim wtryskiem benzyny, obniżają zużycie paliwa o około 15 proc. w porównaniu do konwencjonalnych silników z wtryskiem pośrednim. Bosch oferuje ponadto bardzo bogaty, obejmujący ponad 10 tysięcy pozycji, program części zamiennych dla elektronicznych układów wtrysku benzyny na rynek wtórny. W ofercie znajdują się m.in. elektryczne pompy paliwa, wtryskiwacze i cewki zapłonowe, a także sondy lambda, czujnik i komponenty do układów wtrysku bezpośredniego benzyny. Ponadto w przypadku wielu komponentów Bosch oferuje niedrogie zamienniki z programu części fabrycznie regenerowanych Bosch Exchange. Program składa się z ośmiu grup produktów, w których można znaleźć rozdzielacze zapłonu, regulatory przepływu, przepływomierze powietrza i sterowniki. Części zamienne Bosch dostępne są w hurtowniach i sklepach motoryzacyjnych oraz w warsztatach samochodowych, w tym w autoryzowanej sieci Bosch-Service.