Ten niewielki samochód został opracowany po to, aby ułatwić poruszanie się w mieście: rozmiary, szybkie ładowanie oraz zasięg pozwalający na codzienne poruszanie się w środowisku miejskim, a wszystko to w ciszy pozwalającej zapomnieć o miejskim gwarze.
Citroën wyprodukował już ponad 5 500 pojazdów elektrycznych i zajmuje znaczącą pozycję w tym sektorze. Zdobyte doświadczenie umożliwia marce umocnienie miejsca na rynku, którego dynamiczny rozwój przewidywany jest w najbliższych latach.
Opracowany przy współpracy z Mitsubishi Motors Corporation, C-ZERO, obok Berlingo First Electrique stworzonym z pomocą Venturu, jest drugim produktem Marki w segmencie samochodów elektrycznych.
Na rynku francuskim oba te modele dotowane będą przez rząd premią 5.000 euro.
Zgodny z filozofia marki
Citroën od wielu lat zaangażowany jest w działania mające na celu ograniczenie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla. Dzięki tej postawie jest jednym z liderów w produkcji ekologicznych samochodów, a C-ZERO, który wkrótce pojawi się na rynku rozszerzy i tak szeroką gamę produktów proekologicznych.
Obecnie Citroën to:
• C3 i DS3, które oferują w momencie wejścia na rynek wersje z poziomem emisji CO2wynoszącym 99g / km;• ponad 30 % sprzedawanych samochodów o emisji CO2 poniżej 120 g / km.
Inne technologie sprzyjające ograniczeniu zużycia paliwa oraz emisji CO2: system Stop&Start drugiej generacji, w sprzedaży w 2010 oraz pierwszy samochód hybrydowy w gamie- DS5
W pełni elektyrczny
Citroën C-ZERO jest wyposażony w silnik elektryczny ze stałym magnesem o mocy 47 kW lub 64 KM CEE w zakresie od 3 000 do 6 000 obr. / min. Maksymalny moment wynosi 180 Nm od 2 000 obr. / min. Moc jest przenoszona na tylne koła za pomocąjednostopniowej przekładni redukcyjnej.
Silnik jest zasilany akumulatorami litowo - jonowymi typu Lithium-ion330 najnowszej generacji zlokalizowanymi w środkowej części pojazdu. Składa się na nie88 ogniw 50 Ah (zapas energii 16 kWh), a ładowanie odbywa się pod napięciem 330 V.
Technologia Lithuim-ion umożliwia ograniczenie masy akumulatorów w porównaniu do tradycyjnych technologii przy zachowaniu tych samych parametrów. Jednocześnie częściowe ładowanie nie skraca życia akumulatora.
Łatwe ładowanie i obsługa
Ładowanie akumulatorów Citroën C-ZERO jest bardzo łatwe : wystarczy podłączyć przewód zasilający do gniazdka 220 V. Pełne doładowanie wymaga 6 godzin. Istnieje również możliwość szybkiego doładowania do 80% w ciągu zaledwie 30 minut przy użyciu gniazdka trójfazowego (400V).
Obsługa samochodu też jest prosta : wystarczy przekręcić kluczyk i sygnał dźwiękowy potwierdza, że samochód został uruchomiony. Citroën C-ZERO prowadzi się jak każdy samochód wyposażony w automatyczną skrzynię biegów.
Klasyczny wskaźnik paliwa jest zastąpiony wskaźnikiem naładowania akumulatorów.
"Szyty" pod użytkownika
Citroën C-ZERO jest dostosowany do potrzeb wszelkiego rodzaju przedsiębiorstw – urzędów, samorządów, flot firmowych, ale także klientów indywidualnych poszukujących samochodu w pełni ekonomicznego w eksploatacji.
Samochód oferujący 4 pełnowymiarowe siedzenia dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,55 mm posiada bagażnik o pojemności 166 litrów i zapewnia bezszelestną pracę. Oferuje liczne elementy wyposażenia poprawiające komfort jazdy i bezpieczeństwo.
Wspomaganie układu kierowniczego, ABS, ASR, ESP, elektryczne szyby, 6 poduszek powietrznych, niezależny system teleinformatyczny do wzywania pomocy oraz klimatyzacja to tylko najważniejsze spośród montowanych standardowo systemów w samochodzie.
Do miasta, ale także na piknik
Małe wymiary zewnętrzne, a szczególnie długość wynosząca 3,48 m i średnica zawracania 9 m sprawiają, że C-ZERO może z łatwością poruszać się w ruchu miejskim.
Dzięki oferowanym parametrom (maksymalna prędkość 130 km/ godz., przyspieszenie 0 - 100 km / godz. w około 15 sekund, przyspieszenie 60 - 90 km / godz. w 6 sekund) samochód jest w pełni przystosowany do jazdy w warunkach miejskich, ale również może bez przeszkód oddalić się od miasta na odległość około 130 km w znormalizowanym cyklu mieszanym.