Rozmiar opon robi wrażenie - w Carrerze 4 na tylnej osi montuje się ogumienie o szerokości takiej, jak wysokość kartki "Auto Świata" (29,5 cm) - 295/35 ZR 18, a w mocniejszej 4S nawet o 1 cm szersze - 305/30 ZR 19.Wszystko po to, by uzyskać doskonałe właściwości jezdne. Permanentny napęd na wszystskie koła skonstruowany jest w Porsche tak, żeby w razie potrzeby od 5 do 40 proc. siły napędowej przenieść poprzez sprzęgło wiskotyczne na przednią oś. 5 procent odpowiada sytuacji spokojnej jazdy po prostej. Gdy tylne koła zaczynają się delikatnie ślizgać, np. gdy przejeżdżamy pełnym gazem ostry zakręt, wtedy na przednie trafia więcej siły napędowej. W rezultacie auto prowadzi się bardzo posłusznie i bezpiecznie. I tak ma być. Poza tym każda Carrera otrzymuje w standardzie układ stabilizacji toru jazdy PSM (Porsche Stability Management). Dwa oblicza CarreryW dodatku dzisiejsze Porsche bardzo różni się od twardych jak deska, purystycznych wyścigówek. Ku zadowoleniu większości odbiorców na gładkiej nawierzchni komfortem jazdy przypomina luksusową limuzynę. Nieliczni, którzy kochają (i zniosą) mocne uderzenie adrenaliny, mogą na zamkniętym torze wypróbować prawdziwe możliwości Carrery 4. Wtedy warto włączyć sportowy tryb pracy zawieszenia, a umieszczony pośrodku kokpitu na wierzchu deski rozdzielczej stoper opcjonalnego pakietu SportChrono przyda się do mierzenia czasów okrążeń.Silniki wersji z napędem na cztery koła są takie same jak w zwykłej Carrerze. Podstawowy, 325-konny, 3,6-litrowy bokser i jego rozwiercony do 3,8 l i o 30 KM mocniejszy brat błyskawicznie reagują na polecenia wydane za pomocą pedału gazu, gwałtownie wyrzucając auto do przodu. "Setkę" da się osiągnąć w niewiele ponad 5 sekund, w wersji S nawet o o ułamek sekundy szybciej. Na tyle dobrego stać niestety tylko bardzo zasobnego miłośnika sportowej jazdy, bo wprawdzie emocje są gratis, ale za samochód trzeba zapłacić bardzo dużo. Ile? W Polsce Carrera 4 będzie kosztowała 411 tys. zł, natomiast za Carrerę 4S amator sportowej jazdy będzie musiał wyłożyć 461 tys. zł.
Emocje gratis
Bardziej skomplikowany układ napędowy to nie wszystko, czym Carrera 4 różni się od zwykłej "911". Poszerzone o 44 mm tylne błotniki nadające nadwoziu drapieżniejszy wygląd pozwalają na umieszczenie pod nimi szerszych felg i powiększenie rozstawu kół.