- Aby uczcić pierwszy rok istnienia Citroën Racing Trophy, umożliwiliśmy udział w Rajdzie Antibes dziewiętnastu załogom - wyjaśnia Simon Jean - Joseph, szef działu Citroën Racing zarządzającego programem rajdowym dla klientów. CITROËN RACING TROPHY to formuła, która nie uznaje granic. Załogi pochodzą z 7 różnych państw i są to wyróżniający się zawodnicy z poszczególnych krajów, co czyni rywalizację niezwykle interesującą.

44. edycja Rajdu Antibes rozpocznie się w piątek Superoesem.

Uruchamiając na początku tego sezonu program Citroën Racing Trophy w 8 krajach Europy (Francja, Wielka Brytania, Belgia, Irlandia, Republika Czeska, Rumunia, Polska i Portugalia), Citroën przyczynił się do stworzenia prawdziwego wydarzenia.

- W krótkim czasie Citroën Racing zdołał zrealizować to trudne, ale bardzo motywujące zamierzenie. Byliśmy w stanie zaproponować naszym klientom interesującą formułę rajdową. Jej elastyczny charakter daje zawodnikom możliwość wyboru rajdów, w których chcą uczestniczyć oraz pozwala na wzięcie udziału w rundach rozgrywanych w poszczególnych krajach, a nagrody za punkty w klasyfikacji przyciągnęły wieli kierowców. Mimo trudnej aktualnej sytuacji gospodarczej, mało sprzyjającej rajdom samochodowym, możemy uznać bilans pierwszego sezonu za pozytywny. Aby podkreślić sukces programu Citroën Racing Trophy postanowiliśmy zorganizować w Antibes starcie najlepszych ekip - wyjaśna Simon Jean-Joseph.

Stanowiący francuską rundę Mistrzostw Europy Rajd Antibes Côte d'Azur dobrze współgra z duchem otwartości, jaki emanuje z programu Trophy.

- Charakterystyka tego wyścigu odpowiada istocie wydarzenia, jakie chcieliśmy stworzyć. Poza tym, jest to wspaniały rajd na specjalnie wybranych i legendarnych już drogach. Wszystko to razem pozwoliło nam zorganizować to wyjątkowe dla załóg Trophy wydarzenie - tłumaczy Simon Jean-Joseph.

Rajd Antibes, który jest przedostatnim etapem w kalendarzu mistrzostw Europy, proponuje 239,07 km do pokonania w ciągu trzech dni i 20 odcinków specjalnych, z których niektóre, jak na przykład przełęcz Bleine czy Turini są jednymi z najbardziej cenionych w tej dyscyplinie. Entuzjazm bijący z wypowiedzi Simona Jean-Josepha odczuwa się również podczas rozmów z kierowcami, którzy przygotowują się do starcia.

- Jeszcze nigdy nie uczestniczyłem w Rajdzie Antibes i ta perspektywa bardzo mi się podoba - cieszy się Marc Amourette, który poprowadzi Citroëna C2 Super 1600. Znam już jednak niektóre z odcinków specjalnych, które pokonałem podczas Rajdu Monte-Carlo. Naszym celem będzie zdobycie 1. miejsca w kategorii samochodów z napędem na przednią oś i zajęcie jak najlepszej pozycji w klasyfikacji generalnej. To bardzo ciekawe wydarzenie. Pozwoli nam na porównanie naszych możliwości.

Kierowca z Irlandii Północnej, Andrew Bushes, startujący za kierownicą identycznego auta, wręcz rwie się do rywalizacji.

- To normalne, to będzie mój pierwszy wyścig poza granicami mojego kraju! Wiem, że nie będzie to łatwe, ale już nie mogę doczekać się startu

- Citroën miał znakomity pomysł - stwierdza Bryan Bouffier, zwycięzca rajdu w roku 2006. Aż 17 załóg wystartuje Citroënem C2-R2 MAX, rywalizacja będzie więc z pewnością zacięta. Ale to przecież istota tego sportu. Jestem więcej niż przekonany, że potencjał C2-R2 MAX utoruje nam drogę do końcowego zwycięstwa.

Rywal kierowcy z Drôme, Thierry Neuville, również cieszy się ze współzawodnictwa z konkurentami z innych krajów:

- To będzie wspaniałe doświadczenie!To nam pokaże, jaka jest nasza pozycja wśród najszybszych kierowców zasiadających za kierownicą MAX - mówi.

Wzajemna rywalizacja kierowców C2-R2 MAX z pewnością motywuje wiele załóg. Inne natomiast z niecierpliwością czekają na odkrycie nowych tras. W szczególności Irlandczyk Martin McCormack.

- Znam renomę tego rajdu. Wystartujemy w wyjątkowym rajdzie z legendarnymi wręcz odcinkami specjalnymi. Cieszę się, że mogę stanąć na jego starcie." Polski kierowca Jan Chmielewski ma takie samo zdanie. "To duże szczęście móc zmierzyć się z mistrzami z innych krajów na takiej trasie! Przełęcz Turini, 30-kilometrowe odcinki specjalne… dzięki Citroënowi to będzie niezwykły weekend - wyjaśnia triumfator rajdu C2-R2 Cup UK 2009.

W tygodniu, który załogi wykorzystują na rozpoznanie terenu i ostatnie przygotowania do tej 44. edycji Rajdu Antibes, napięcie rośnie z dnia na dzień. Sięgnie zenitu w piątek wieczorem około godziny 20:40, kiedy wystartuje pierwszy super OS.

Total i BFGoodrich są partnerami CITROËN RACING TROPHY