Wprowadzono także zmiany stylistyczne nadwozia i wnętrza. Lancer Evolution IX z 280-konnym silnikiem rozpędza się do 100 km/h w 5,7 sek., a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Aby uczcić premierę tego modelu warszawski dealer Mitsubishi Motors - firma Auto GT, specjalizujący się w sprzedaży i serwisie Lancerów Evolution, organizuje między 15 lutego a 2 marca w stołecznym centrum handlowym Blue City wystawę historycznych wersji tego kultowego auta począwszy od Lancera Evolution V. Osiągi Evo IX w porównaniu z Evo VIII:Max.moc silnika: Evo VIII - 265 KM przy 6500 obr/min; Evo IX - 280 KM przy 6500 obr./minMax.moment obrotowy: Evo VIII - 355 Nm przy 3500 obr/min; Evo IX - 355 NM przy 3500 obr/minMax. prędkość: Evo VIII - 245 km/h; Evo IX - 250 km/hPrzyspieszenie 0-100 km/h: Evo VIII - 6,1 sek., : Evo IX - 5,7 sek.W Polsce dostępnych jest 6 wersji Lancera Evolution IX:1. Lancer Evolution IX w podstawowej wersji kosztuje od 169 990 zł.2. Lancer Evolution IX doposażony dodatkowo w amortyzatory Bilstein oraz obręcze kół ze stopów metali lekkich firmy BBS - od 184 490 zł.3. Lancer Evolution IX GT300 - dzięki modyfikacjom maksymalna moc silnika wynosi 305 KM i maksymalny moment obrotowy 405 Nm. Cena tej wersji to 185 000 zł.4. Lancer Evolution IX GT340 - modyfikacje przyniosły zwiększenie mocy maksymalnej do 340 KM a maksymalnego momentu obrotowego do 450 Nm. Cena auta wynosi 195 000 zł.5. Lancer Evolution IX GT300 (wyposażony w amortyzatory Bilstein oraz obręcze kół ze stopów metali lekkich firmy BBS), kosztuje 199 490 zł.6. Lancer Evolution IX GT340 (wyposażony w amortyzatory Bilstein oraz obręcze kół ze stopów metali lekkich firmy BBS). Auto kosztuje 209 490 zł. Szczegóły modyfikacji silnika Mitsubishi Motors utrzymuje w tajemnicy.
Evo IX już w Polsce!
Moc silnika Lancera Evolution IX waha się od 280 KM aż do 340 KM. W nowym modelu zastosowanomocniejszy silnik z systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC, 6-biegową skrzynię biegów, opcjonalne zawieszenie Bilstein i aluminiowe obręcze BBS, obniżono masę i ulepszono właściwości aerodynamiczne oraz system chłodzenia.