Logo
WiadomościAktualnościF jak futurystyczny

F jak futurystyczny

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Mercedes ogromnie rzadko prezentuje tzw. concept cary.

F jak futurystyczny
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
F jak futurystyczny

Od początku lat 90. było ich zaledwie 5 - włącznie z obecnie prezentowanym. Nic więc dziwnego, że fachowcy z całego świata traktują każdą taką prezentację jako wydarzenie na skalę, jeśli nie dekady, to przynajmniej 5-lecia.W przypadku F 500 mamy do czynienia z samochodem, który łączy cechy tradycyjnej limuzyny tej marki (klasyczny napęd, ogromne i luksusowe wnętrze) z cechami zupełnie nowymi, za to w pełni odpowiadającymi obecnym trendom w zakresie ekologii, komfortu jazdy, bezpieczeństwa i - oczywiście - designu.Nie jest to pierwsze auto o takiej formie nadwozia, dwubryłowe limuzyny Mercedes już nam pokazywał. Ta jest jednak inna, bo niemal wszystkie wysiłki konstruktorów skupiły się na uzyskaniu kabiny o wielkości znacznie wykraczającej poza wszystko, co do dziś proponowano. Efekt ten uzyskano dzięki likwidacji środkowych słupków i zastąpieniu ich centralnym słupkiem we wnętrzu kabiny, nie bez znaczenia jednak było też rewolucyjne zawieszenie drzwi. Mogą one w zależności od decyzji kierowcy lub pasażerów otwierać się centralnie lub do tyłu. Największym jednak przyczynkiem do wydłużenia kabiny okazały się pedały. Dzięki kosmicznym niemal technikom i technologiom otrzymały one formę płytek w podłodze czułych na nacisk. Oczywiście, oznacza to, iż zarówno gaz, jak i hamulec działają na zasadzie By-Wire, a więc w pełni elektronicznej. Zelektronizowana jest też deska rozdzielcza, której wszystkie elementy są wirtualne. Kierowca może je konfigurować dowolnie, przy czym po wywołaniu danej funkcji pojawia się ona zawsze tam, gdzie jest dla kierowcy najbardziej widoczna.Do napędzania tej limuzyny zastosowano zupełnie nowy zespół hybrydowy: połączenie 4-litrowego turbodiesla z klasy S o mocy 250 KM z 50-kilowatowym silnikiem elektrycznym. W sytuacji, gdy silnik spalinowy nie może pracować z optymalną efektywnością, auto napędzane jest elektrycznie. Gdy pracuje diesel, silnik elektryczny służy jako generator i ładuje pojemny akumulator.Auto będzie użytkowane jako ruchome laboratorium.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: