Fabryka znajduje się w pobliżu holenderskiego Born w prowincji Limburg – na głównym skrzyżowaniu pomiędzy Holandią, Niemcami i Belgią. W swojej czterdziestoletniej historii udało jej się połączyć różne kultury i zgromadzić specjalistów z różnych krańców świata, a zarazem osiągnąć taką umiejętność dostosowania się do aktualnych potrzeb, jaką nie mogą się pochwalić zakłady innych marek.
Fabrykę, która miała pozwolić holenderskiemu producentowi samochodów marki Daf na zaspokojenie rosnącego popytu, uroczyście otwarła 27 czerwca 1968 królowa Holandii Juliana. W sierpniu roku 1991 na mocy joint venture między holenderskim rządem, Mitsubishi Motors Corporation i Volvo Car Corporation fabryka otrzymała nazwę „NedCar” (pełna nazwa „Netherlads Car B. V.”). W lutym 1999 rządowe udziały w równych częściach zostały przejęte przez obu pozostałych partnerów. Od 30 marca 2001 zakład w stu procentach należy do Mitsubishi Motors.
Fabryka w przeciągu lat szukała swojego sposobu na przeżycie, osiągając w tym czasie całkowitej produkcji 4 560 000 samochodów (marek Daf, Volvo, Smart i Mitsubishi), w tym 950 tys. pojazdów wyprodukowano pod marką Mitsubishi (Carisma, Space Star i Colt).
Cały zakład NedCar rozciąga się na powierzchni 927 000 m2 (obszar zabudowany 322 000 m2) i wykorzystuje znacznie zautomatyzowane procesy produkcyjne (dysponuje ponad sześciuset robotami). W zeszłym roku produkcja osiągnęła poziom 62 tys. pojazdów.
Zakład NedCar, którego głównym produktem jest od roku 2004 należące do segmentu B Mitsubishi Colt (dotychczas wyprodukowano 283 tys. egzemplarzy), przygotowany jest do dalszej fazy rozwojowej – przeniesienia produkcji Mitsubishi Outlander z Japonii do Europy w przeciągu lata tego roku, po czym w przyszłym roku rozpocznie się tutaj również produkcja bliźniaczych modeli Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser.
W związku z przygotowaniami produkcji nowego modelu NedCar uruchomił kampanię, w ramach której chce pozyskać nowych pracowników i zwiększyć zatrudnienie z obecnych 1600 do ponad 2000 pracowników. W ramach kampanii przygotowano loterię, w której osoby składające fabryce życzenia z okazji jubileuszu mogą wygrać Mitsubishi Colt w pomarańczowym kolorze, czyli w narodowej barwie Holandii. O popularności zakładu w regionie świadczy 12 tys. kartek z życzeniami, które dotarły już do fabryki i są tu wystawione (vide zdjęcie).
Źródło: Mitsubishi Motors