Potem triumfowali tam w 1976 roku Andrzej Jaroszewicz z Ryszardem Żyszkowskim (Lancia Stratos), a przed trzema laty Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski (Subaru Impreza).Teraz do Albeny, na eliminację mistrzostw Europy z najwyższym współczynnikiem 20, zaraz po wygraniu Rajdu Krakowskiego wybrała się kolejna nasza załoga: Leszek Kuzaj i Andrzej Górski na Toyocie Corolli WRC. Głównymi rywalami Polaków byli przede wszystkim zdecydowany faworyt tegorocznych mistrzostw Starego Kontynentu Bruno Thiry na fabrycznym Citronie Xsara oraz bardzo szybki kierowca z Danii Henrik Lundgaard.Nasza dwójka zaczęła bardzo dobrze. Od pierwszych odcinków specjalnych zaskoczyła rywali znakomitą jazdą. Po pierwszym dniu rajdu i po rozegraniu sześciu prób sportowych Leszek Kuzaj znajdował się na wysokim drugim miejscu ze stratą zaledwie dziewięciu sekund do Duńczyka i z przewagą pięciu nad Bruno Thirym.Niestety, drugiego dnia zaczęły się problemy z silnikiem, auto nie uzyskiwało pełnej mocy. Nim serwis usunął usterkę, nasza załoga złapała kilkadziesiąt sekund spóźnienia.Na odcinku specjalnym numer szesnaście pogorszyła się pogoda, zaczęło padać. Tam też doszło do tragicznego wypadku. Z trasy wypadł Ford Escort WRC miejscowej ekipy Radosław Kozlekow i Marin Kostadinow. Kiedy kibice wypychali samochód na drogę, uderzyło w nich Subaru Impreza załogi Siergiej Uspienski i Aleksiej Szczukin, które w tym samym miejscu opuściło trasę. Na miejscu zginęło dwóch widzów. Potem na miejscu tragedii pojawiła się nasza załoga. Polacy jako jedyni z uczestników rajdu zatrzymywali się na punktach SOS, żeby wezwać pomoc dla ofiar wypadku. Stracili przez to szansę na zajęcie trzeciego miejsca w rajdzie, ale za swą postawę zostali później uhonorowani nagrodą Fair Play. Mimo znakomitego pościgu Kuzajowi nie udało się wyprzedzić braci Popowów.31 Międzynarodowy Rajd Albena zakończył się ostatecznie nieznacznym zwycięstwem Bruno Thiry'ego przed Henrikiem Lundgaardem.Grupę N w Rajdzie Albena wygrała załoga Ivan Marinow i Stefan Czolakow. Ich Mitsubishi Lancera pomagała przygotować polska ekipa Stec Motorsport.Rajd Albena: 1. Bruno Thiry/Stephane Prevot (Citroen Xsara) 2.29.58,4; 2. Henrik Lundgaard/Jens Christian Anker (Toyota Corolla WRC) - strata 5,1; 3. Jasen Popow/Dilian Popow (Toyota Corolla GT-Four) - 4.44,8; 4. Leszek Kuzaj/Andrzej Górski (Toyota Corolla WRC) - 5.04,3.
Fair Play dla Polaków
W bułgarskim Rajdzie Albena, kiedyś bardziej znanym pod nazwą Rajd Złote Piaski, polscy kierowcy odnosili spore sukcesy. W 1972 roku na listę zwycięzców wpisał się Sobiesław Zasada z Ryszardem Żyszkowskim na Porsche 911.