Nie można powiedzieć, że Ferrari 599 GTB należy do aut, którym trzeba poprawić własności jezdne. Włoski producent ustawia wszystko tak, by zaspokoić wymagania jak najszerszej grupy użytkowników, co oznacza pewien kompromis. Jednak HGTE ma tych kompromisów mniej, niż standardowe GTB – krytykowane często podczas jazdy na limicie.
Ferrari u w pakiecie Handling zmieniło przede wszystkim ustawienie podwozia. Pojazd ma obecnie sztywniejsze sprężyny, tylny stabilizator, do czego przystosowano również sztywniejsze ustawienie adaptacyjnych amortyzatorów. Obniżono prześwit podwozia, a tym samym środka ciężkości, ale producent szczegółowych danych tutaj nie podaje. Zamontowano także nowe opony Pirelli na 20-calowych obręczach z metali lekkich, które zapewniają lepsza przyczepność.
Zwiększono szybkość reakcji sterowania przekładnią. Układ wydechowy ma obecnie bardziej charakterystyczne brzmienie podczas szybkiej jazdy.
Przypspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi nadal 3,7 sekundy. Na torze fabrycznym599 HGTE osiągnęło czas 1:25,9 (- 0,6 sekundy w porównaniu z 599 GTB). Jednak Ferrari 430 Scuderia wciąż pozostaje najszybszym cywilnym autem na tym torze, bo jest o 2 sekundy szybsze.