Oficjalnie Ferrari California zaprezentowane zostało 13. maja 2008 roku. Także i ten model, który ma pomóc włoskiej marce w obniżeniu emisji szkodliwych spalin, nie oparł się ośmiu cylindrom. Jest to jednostka o pojemności skokowej 4,3 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa i mocy 338 kW przy 7500 obr./min. Nowością jest umieszczenie tego silnika za przednią osią.
California otrzymała aluminiowe otwarte nadwozie, a składany sztywny dach można schować w pojemniku za siedzeniami. Producent określa ten model jako 2+, co ma odzwierciedlać niezwykle szeroką użyteczność tego modelu w porównaniu z innymi dwuosobowymi Ferrari.
Z danych technicznych ujawniono przyspieszenie, które z 0 do 100 km/h wynosi niecałe 4 sekundy. Podczas jazdy w zróżnicowanych warunkach (miasto+ autostrada) silnik tego auta może maksymalnie produkować 310 g CO2 na 1 km, co w przeliczeniu odpowiada zużyciu 13 l paliwa na 100 kilometrów. Umieszczenie przekładni na tylnej osi, to efekt dążenia do optymalnego rozłożenia masy pojazdu. W tym przypadku California otrzymała dwusprzęgłową przekładnię z siedmioma przełożeniami. standardem nowego modelu będą ceramiczne hamulce Brembo i system antypoślizgowy F1-Trac, który po raz pierwszy został zastosowany w Ferrari 599 GTB Fiorano. Oficjalna premiera nowego modelu zaplanowana została na wrzesień 2008 r. podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu. można oczekiwać, iż do tego momentu producent ujawni więcej informacji technicznych.