Ferrari FXX powstało w 2005 roku z dwunastocylindrowym silnikiem o mocy 590 kW (800 KM) przy 8500 obr./min. Obecnie nadchodzi wersja Evoluzione, która jest efektem dwuletniego programu testów. Wyposażona w dwunastocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 6262 cm³ mocy 632 kW (860 KM) przy 9500 obr./min.
Evoluzione, to nie tylko zmiana mocy silnika, ale także wykonano je na innych komponentach tego auta. Ferrari zmieniło opony na Bridgestone o przedłużonej żywotności. Nowe jest także ustawienie geometrii przedniego zawieszenia oraz ceramiczne pokrycie tarcz hamulcowych.
Od standardowego FXX Evoluzione różni się zmienionym kształtem tylnego spoilera i nowymi barwami nadwozia.
Zestaw tuningowy Evoluzione będzie dostępny także dla obecnych egzemplarzy FXX, które będą mogły jego elementy wykorzystywać w programie testów w latach 2008-2009. Producent ma w planie sześć takich sesji testowych w każdym roku, z czego dwie odbędą się w USA, dwie w Europie i dwie w Azji. O Ferrari FXX z roku 2005 można także przeczytać tutaj